Fortsättning av presentation.

Helluuu!
Jag börjar tycka illa om denna blogg.se för de har så jäkla lite funktioner .. Jag kan inte ändra textsnitt eller någonting ;(
Dessutom kan jag inte heller använd mina skills (MVG SKILLS!) från internet A heller där man gör en egen hemsida..

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Anyhooow...
Nu tänkte jag fortsätta presentationen om mig och allmänt såhär...Hmm...

Jag har hjärtprobleeeeem.. Jag föddes med det och jag tror att mycket hur jag är idag beror på det,jag har t.ex. aldrig orkat lika mycket som andra barn och dessutom så åt jag jätte dåligt när jag var liten p.g.a. mitt hjärta, det orkade helt enkelt inte med att äta.. Sen är jag så sjukt glad att jag lever äns så det är inte sant ♥

Jag har en massa fel men det främsta är nog klaffarna... (Det är dem som "öppnar" så blodet kommer ut och "stängs" så blodet inte kommer in fel i hjärtat... Mina klaffar är då lite knäppa.. Så de öppnas såklart men stängs när de inte ska det och då trycks mycket av det "nya och fräscha" blodet tillbaka och då får jag t.ex. hjärtklappningar..
Så fort jag anstränger mig lite (kan vara gå upp för trappan t.ex.) så börjar såklart hjärtat att slå hårdare ju mer man anstränger sig, ooooch detta medför att jag får hjärtklappningar oftare om jag anstränger mig.(Därför är inte Idrott mitt favoritämnde direkt haha;))

Dock betyder inte det att jag inte tränar.. (fast jag räknar det inte som träning typ.. haha) jag simmar en gång i veckan, sålänge det inte är lov, med en sjukgymnast.. Henne har jag fått bara för personlig tränare eftersom jag "MÅSTE GÅ UPP I VIKT!" som alla tjatar om.. Och ja, jag vet att jag måste men det är inte så jävla lätt alltid!
Så nu äter jag vanlig mat osv OCH dessutom dricker näringsdrycker .. Ungefär som drycker man ska gå upp i vikt av.. Och eftersom jag äter så mycket så måste jag börja träna.. Det har jag nu gjort i typ ett år.. och vet ni vad jag åstadkommit på ETT ÅR?!.. Ett kilo.. ETT jävla litet kilo.. WOHO! liksom..^^
Jag älskar mat så det är ju ett plus.. Men det hjälper ju inte ändå ;( jag äter alltid något typ.. T.ex. nu sitter jag och drickre en sån där näringsdryck och jag har vart uppe en timme.. En sak som är lite synd med mig är att jag aldrig äter frukost.. Därför är mina näringsdrycker sååå bra.. för dem kan man bara sitta och dricka och de är jätte goda! Man sitter där med sitt lilla "festis-paket" typ och dricker ur sugröret sen helt poff så är den slut.. (Då får man dock oont i magen för det är så mycket näring på en gång) och det är ju jätte bra för då har jag ju fått i mig något till frukost :D

Men sen är inte hjärtfelet det ända som stoppar min kondition osv, utan nej nej jag har astma också mitt upp på allt.. ^^ Men den stör mig bara om det är kvavt i luften eller att jag är sjuk.. Så piper mina luftrör sådär.. konstigt och ibland läskigt som man typ inte kan andas ;(..
Förresten så hatar jag att vara sjuk!.. Jag blir så mesig och orkar ingenting ;( blä
 
Dock måste jag bara säga att jag är så sjukt glad att jag är ett litet "hjärte-barn" föööör jag mår bra av det! Jag menar, om jag hade mått dåligt av det så hade jag fått fixa det med operation osv.. (dock har jag opererats 4 gånger totalt men jag minns inget för jag var liten..:P) För det viktigaste i heeeela livet är att man mår bra.. Och daaamn right jag mår bra:D


Jag är 17år nu och ska precis börja övningköra... Jag är livrädd helt seriöst.. Någon som har testat köra som kan uppmuntra mig ? ;/
Jag har iallafall haft EU körkort men det är ju liksom bara gasa och bromsa iprincip... Förresten så had
e jag en as ball fyrhjuling istället för vespa/cross eftersom jag är så kort så jag nådde inte ner... Hahah ganska kul ^^


Jag tog precis kort på mammas blommor hon plockade igår (hon bad mig ta kort igår men jag hittade inte kameran så står den i mitt rum -.-') .. Mamma har en egen koloni där hon odlar massa fina saker så tog hon hem lite igår och nu ser det fint ut^^
Ogillar iochförsig när hon låter blommorna stå så länge så det ser fult och ruttet ut ;/



 Snart ska jag till A6 (ett stort köpcenter i Jönköping) med Sandip och jag har ca 0kr...
Jag har baaara busspengar och det är skit jobbigt...Pengar är en stor del av mitt liv.. Jag förstår inte hur jag ska klara mig utan pengar..
Dock är jag inte sån som får pengar hela tiden och allt vad jag vill.. Jag får 1050kr i månaden och det ska räcka liksom..
Grejen är att det gör det oftast men jag slösade extra mycket nyss när jag var hos Tim i Malmö för jag trodde mamma och pappa hade dem pengarna som de är skyldiga mig men det hade de tyvärr inte så nu får jag .. vara snål helt enkelt^^


Jag satt och fixade mina naglar igår efter att jag hade städat i mitt rum (ja, jag är så duktig.. Ibland ;/) och anledningen till att jag sköter om mina naglar så mycket (mest av allt förrutom håret..) är för att jag är egentligen besatt av att bita på dem..
                                Men när de är så långa och fina så vill jag inte och jag gör det inte utan att tänka på det om det är nagellack på för då ser jag när de är påväg upp i munnen typ så jag stannar och "neeeej!" .. Men det är iallafall asbra och så har jag sånt medel för naglarna som stärker dem.. DET ÄGER<3 jag har aldrig haft så hårda naglar och det är skitbra för såfort de går sönder så biter jag på dem och det vill jag inte... Och dessutom är det lacket så jävla billigt..Så hårda naglar för billigt pris rules ^^

För er som kanske hittat mig helt random så vill jag bara säga att jag har även en bilddagbok.
http://cassy.bilddagboken.se
 
Enjoy! :)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag ska ju fan snart köra upp :) hiih. når du ner till pedalerna mills ? de tyckte jag var svårt ochjag är ju längre än dig! men de kanske är läskigt i början men nu går de som på räls!;D

/LO

2008-08-18 @ 10:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0