HERREGUD!

Jag måste bara berätta om min medicin som ska hjälpa mig med hjärtat osv..
Jag har fått en medicin som ska sänka mitt blodtryck för att lätta på ansträningarna på mitt hjärta.

Och iallafall.. Det var den positiva saken.. nu ska jag skriva biverkningarna (De som är fetstilade är biverkningar jag har fått..):

Mycket vanliga biverkningar
1.Dimsyn
2.Yrsel
3.Illamånende
4.Håglöshet
Vanliga biverkningar:
5.Huvudverk, depression = (halvt..)
6. Svimning, hjärtattack, ministroke, bröstsmärtor, onormal hjärtrytm, överdrivet snabb puls
7.Andfåddhet
8.Utslag
9.Trötthet
Ovanliga biverkningar
10.Minskat antal röda blodkroppar som medför blekhet och trötthet och andfåddhet
11.Lågt blodsocker
12.Förvirring, sömnlöshet, nervositet, stickningar eller avdomningar, svindel
13.Lågt blodtryck, yrsel vid ändrad kroppställning, hjärtklappning  (NORMALT BLODTRYCK = 120/80 Mitt är 80/50 LOL?!
14.Rinnande näsa, halsont,heshet, andningsbesvär, väsningar
15.Tarmobstuktion (nflammation i bukspottköteln och det orsakar extrem smärta i buken och ryggen samt kräkningar, förstoppning och aptitförlust.
16.Svettningar, klåda, nässelutslag, håravfall
17. Njurproblem
18.Impotens (Vet inte.. Men koncentrationssvårigheter iaf)
19.Muskelkramper, ringningar i öronen, allmän känsla av att inte må bra, feber
20. Låga natriumhalter i blodet som medför trötthet och förvirring, muskelryckningar, anfall eller koma. Kan även medföra uttorkning och ökad mängd urinämnen i blodet
Sällsynta biverkningar:
21. Minskat antal vita blodkroppar som gör att infektion lättare uppstår,
22. Underliga drömmar (HAHA WTF ÄR DET HÄR FÖR MEDICIN?!), sömnstörighet
23.Lugnproblem
24.En blodkärlssjukdom som heter Raynauds
25.Munsår,inflammation av tungan
26.LEverproblem
27.Hudutslag, blåsor i munnen,ögonen och könsorganen,
28. Minskad urinproduktion
29.BRöstförstorning hos män
30.Ökning av den mängd enzymer och nedbrytningsprodukter som levern producerar
Mycket sällsynta
31.Svullnad av tarmarna

Det här är ju sjukt xD


Kommentarer
Postat av: Lovisa

impotens är när en kille inte kan få upp den?:P tror inte du har problem me det:P

2008-11-19 @ 17:03:23
Postat av: Ahlen

Tvivlar starkt på att du har fått impotens iallafall



http://sv.wikipedia.org/wiki/Impotens =)

2008-11-19 @ 17:20:56
URL: http://ahlendenriktige.blogg.se/
Postat av: Amanda

assså de e SJUKT att du ska ta den medicinen..



btw.. HAHA vet du ens va impotens e för nåt? xD haha slå upp det ;P

2008-11-19 @ 23:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0