7/8 2010 - 12e dagen i New York!

Hejsan! Idag skulle vi ju som sagt till Greenwich village och Rockafellar center. Dock blev det bara rockafellar center och inte greenwich village, eftersom Tim & Annika var dödströtta efter rockafellarcenter.

Vi gick även igenom diamantdistriktet.. HERREGUUUUUUUUUUD vad mycket diamanter man såg i varenda jävla skyltfönster... Omg. Dock.. en dum sak. .VARFÖR är alla smyckesbutiker på samma ställe? Gör det inte att man säljer mindre än vad man kanske borde göra annars??





Diamantlampa




Innan vi kom till rockafellarcenter så gick vi in här och där handlade jag lite till emma & annika köpte en sak till mig :)




"Gardenen" som är utanför rockafellar center :)



En aaasstor legoaffär fanns där! :D




En känd staty i brons och bladguld precis utanför rockafellarcenter







Sen när vi gick in i byggnaden så gick vi in i Svarovski butiken för att titta.. Herregud vad mycket fint! Dock tycker jag änåd det ser ut precis som vanligt glas.. men fint ändå..




Efter några butiker satte vi oss på ett ballt mack-kafé och käkade. MUMMA!! Fast jag orkade inte hela min men det var gott ändå!




Den här balla "lunchlådan" ( i miniformat ) köpte Stefan på souvernirshoppen!







Efter käket så drog vi ut från byggnaden igen och då såg jag den här fräna statygrejen



och såg även att någon hade gjort smilisar innanför ett fönster haha! Så gulligt




Sen gick vi in till NBC store affären och OMG mamma om hasse är hemma nu så ropa på honom! han måste se dom här bilderna :)















Tyvärr så handlade vi inget till Hasse eftersom han inte svarade på smset vi skickade.. DOm hade verkligen ALLT med the office här! haha. .Dundiewarads, massa tröjor, almanackor, bobbleheads, koppar, skyltar med THE OFFICE och massa massa annat! Tillochmed godis-grejen som står vid receptionen hahah!

Iallafall sen gick vi ut igen och då hittade jag några mer fina saker att fota så nu kommer några stadsbilder på rad.

















Sen gick vi förbi ett svindyrt hotell som såg ut såhär utanför :)


Påväg till tunnelbanan hem så gick vi en liten omväg för att se på det här:


The Helmsley Building :)




Sen så behövde killarna kalsipper så vi gick in på ett superstort apotek.. jag satte mig på en stol och väntade för mina fötter höll på att dö..
Vi kom hem runt 18 och stack hemifrån typ 13..

Medan dom andra kollade på apoteket så fotade jag mitt hår idag som jag var nöjd med trots att jag bara satte upp det slarvigt med hårklämman..











Förresten så har vädret vart svinskönt idag!! lagom värme (okej.. varmare än sveriges "varma dagar" ) och INGET fuktigt. SÅ JÄVLA NICE. fast nu påkvällen när vi gick ut och åt så var det fuktigt igen tyvärr... Vi käkade pizza på Vinnies igen haha! :D Mumma!


sen innnan vi hoppade på tunnelbanan så fotade jag en sak som annika tyckte var ball.
Skyltdockan är klädd med små tepåsar tror jag det är =)






ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH JUST DET!!! när vi kom hem till brooklyn så gick vi vanliga vägen hem på bedford avenue.. DÅ SER VI DET HÄR!!!!! Omg. <3 haha jag vill ha dom!!! Jag donerade lite pengar till dom sötnosarna










och sen såg vi fåglar en gata längre upp! :o








Sen när vi kom hem så fotade jag allt jag fått/köpt idag ! :)



Den här nyckelringsängeln fick jag av annika.. Den kostade kanske 1 eller en halv dollar.. (4 eller 8 kronor)



Tim köpte kylskåpsmagneter (jag fick vara med och välja) till oss när vi flyttar ihop. Sen köpte även jag en magnet till pappa, som inte är med på bilden :)
Tre stycker för 5$, så tre för 37,5kronor



Sen fick jag en jeanskjol av annika för 2 dollar (omg billigt) - 15kronor typ



Sen köpte jag & tim varsin sånhär (förresten mamma, om hasse är där så visa han denna bilden! :D).
Jag köpte michael och tim köpte dwight. jag ville egentligen ha dwight också men så tänkte vi att eftersom vi kommer förmodligen flytta ihop så är det bättre att ha två olika :)
19.99$styck - ungefär 150 kronor



Dessa köpte jag till Emma för 4,99 $styck vilket blir typ 38 kronor styck



och denna uuuuuuuuuunderbara kopp köpte annika med till mig, för 14,99$ vilket blir typ 113 kronor.


Det var allt vi handlade idag :)

Nu har jag bara 50$ kvar.. hehe.. men vi kommer inte gå till något mer "köpcentrum" o.s.v. så det är ju ganska skönt att ha såpass "mycket" kvar.
Ska iofs köpa till Klas på taxfree :)

Nu ska jag göra mer inlägg om bl.a. videos och leena väskor ..samt lite annat kul som kommentarer och en speciell sak på tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0