9/8 2010 - 14e dagen i New York!

OBS OBS OBS!!!!!!

Om 3 dar åker vi hem. Herregud. Sagt till ALLA och ALLTID trott att vi åker hem den 11e. HELT FEL. alltid vetat att det vart en torsdag vi åker hem. Alltså.. Vi ÅKER hem den 12e klockan 19.00 USA tid (01.00 svensk tid). Framme i danmark klockan 03.00 usa tid, 09.00 svensk tid i danmark den 13e. ALLTSÅ kan jag tidigast komma hem den TRETTONDE inte den TOLFTE som jag trott.. suck haha..


Idag var vi i little italy och east village! :D Har totalt 38 bilder från idag bara..
Vi åkte här ifrån vid 16.30 och kom hem 20.30 så vi var bara borta i fyra timmar, plus att vi åt middag där i ungefär en timme.. så ja.. Det var ju inte så många timmar man kunde fota ;)
Har förövrigt 38,16$ kvar vilket är typ 286 kronor

Imorgon ska Tim & Peter tatuera sig så jag vet inte vad vi andra ska göra.. förmodligen sitta hemma eller fika.... finns inget annat eftersom Annika inte hittar här i NY.
Kanske kan kolla några brooklyn affärer :)

Här är iallafall lite bilder på little italy !:D


Vi gick förbi en frank dandy affär :) Ville dock inte in eftersom det var svindyrt





Det var grejer målade i italiens flaggas färger ööverallt :) hihi sött!



Vindruve-lampor ? HAHA :D söta var dom iaf!



Färgade fina lampor ;D;D;D älskar sånna!



Haha gillade att dom hade smilisar i namnet! :D cute!



Welcome to LITTLE ITALY! :D


Det var riktigt mysigt i little italy! :D
Vi gick iaf in i en affär där tim köpte en ny zippotändare med ACDC på...
Dom sålde tändare + cigarrer haha..ball affär iaf..





Dom hade prylar i butiksfönstrena som var ganska coola :)





Iallafall..efter detta så vandrade vi vidare ut mot little italy.


oooch vips så var vi i chinatown!




Dock stannade vi och käkade på en italiensk resturang. Jag tog lasagna, det var inte alls vad jag trodde. Det var pasta med ost. Inte skina. Fyhelvet vad det inte var gott. Mår nästan illa när jag tänker på det. Dock var pastan god men ostfyllningen var bara mjölig och äcklig. Jag gillar inte ens ost i vanliga fall. blä!




sen ville Peter ha kort på ölen för det var en av de få amerikanska ölerna som var god sa han :)



Sen vandrade vi vidare mot east village och där hittade vi en gård med massa trädgårds-statyer o.s.v.










Vi kom till en rolig affär efter ett tag! Dom hade massa leksaker och söta godisar samt smycken och andra småsaker som var roliga :) Här är en homerklocka! Han rörde på armarna när sekunderna gick ;D






Ett bridal-par i badankor :D söta!


sen gick vi vidare mot tunnelbanan i east village för Peter hade svinont i ryggen.
Här kommer lite stadsbilder på knäppa/speciella hus






















Sen åkte vi hem och då fotade jag vad som Annika köpte till mig idag.


Den kostade 20$ - ungefär 150kronor
Sen fick man den i en söt förpackning :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0