Juldagen! (heter det väl? ^^)

25e december, heter väl juldagen? hehe... Iallafall! Den 25e så firade vi jul för andra gången. Det var time för julklappsspelet :)

Vi skulle vara ute hos Lillen ( farbror ) kl. 13 och börja med käk..
Vi kom hem runt 20.00 så det var hela dagen ute i ..... vart ligger det nu? fan alltså min geografi är ju sämst.. Det är iaf ett nytt place som dom har börjat bygga ute vid torsvik någonstans.. bara massa nybyggda villor.. aff.. kommer inte på namnet... -.- men jaja.. nånstans vid ett gärde vid torsvik iallafall :) Där var vi! Och efter käket (julmat såklart) så blev det lite chill i soffan och bara umgås. Förresten!! Åh. :) Dom serverade en omelett som verkligen var svingod. MUMS!! :)
Men iaf.. Sen efter maten så käkade jag godis utav bara helvete.. herregud haha.. Men Anna gör så jävla goda kolor så jag kan inte hjälpa det ;(

Under breaket efter maten blev det myyyycket bus med min lillkusin.. haha.. Pappa & lilla nellie fjantade runt som de söta fjantar de är :) haha



Jag glömde iallafall att ta fram kameran först.. Jag hade glömt bort den, men sen vid julklappsutdelningen så kom jag ju på att jag hade med mig kameran.. Hursomhelst.. jag var tomte, hasse med skägget slapp.. haha..



Men yeye.. Det var maaaaaaaassa julklappar, det mesta var till nellie såklart :) Sen fick mina två andra kusiner,  Elin och Lina,  en hel del eftersom de firar med sin pappa denna dagen. Och så gav de även bort lite klappar till sin far och tjej så det var ju mysigt :) Sen fick alla farmors barnbarn ( jag, klas, hasse, nellie, lina och elin ) en klapp var. Det var godis :) Plus att tim fick en med..


Nellie gav mig klappar ur högen, jag läste och hon gick och lämnade.. Det gick sådär kan jag säga ;) hahaha en liten tjej på 1,5 år vet inte riktigt vad hon håller på med när hon ska lämna över dom.. och hon förstår ju inte allt jag säger, en gång sa jag "God Jul Nellie önskar Farmor" hon visste vem farmor var, så hon gav farmor hennes klapp.. Haha så jävla söööt unge ! ;D





Pappa & Nellie







Hahaha just det! Nellie.. hahah.. hon sprang runt med en liten spritflaska... Som iofs såklart var tom. Men var iallafall jävligt kul att se :) Och haha, hon tappade locket hela tiden, en gång rullade locket under soffan och så drog hon i mig och pekade under soffan och sa "Dää, dää " och så tog jag upp den och log.. Så blev hon asglad, sen la hon tillbaks den under soffan och gjorde så om och om och om igen.. hahaha snacka om lättroad unge.  :) Sött!




Sen var det dags för julklappsspelet. Det går till såhär. Alla i släkten som är med på det (alltså alla som kommer den 25e till lillen xD) köper tre julklappar á 35->50 kr styck. Man lägger sen allihopa i en samlad hög och slår tärning om vem som får ta ett paket. Man slår två tärningar, om man slår dubbel så får man ta ett paket. Slår man två sexor så får man ta en klapp och slå igen.



När alla klappar har tagit slut, så ställer man en alarmklocka på ca 20 minuter och då gäller det att skynda sig så in i helvete så man kan slå så många gånger som möjligt under de sista 20 minuterna.. När man spelar de sista tjugo minuterna och slår dubbelt så får man snatta ett paket av någon annan. Oftast är det alltid ett speciellt paket som man är ute efter och blir väääldigt mycket bråk om.. hahahaha.. Jag, Anna, Elin och Lina (plus tim och lillen lite..) bråkade om samma paket, det åkte runt och runt och runt mellan oss hela tiden haha men tillslut fick iallafall Lina paketet när tiden tog slut... Då var paketet sönder.................HAHAH alltså. Vilket jävla antiklimax. Fan vad surt seriöst....
Och det var förövrigt en jättefin skål.. Man har ju ingen aning om vad det är utan man bara väljer ju, och om några fastnar för samma paket så är det ju lite roligt ;) haha..

Just det.. en till regel När tiden tar slut, då går man varvet runt. Så man slutar där man började typ.. :)





Efter julklappsspelet så blev det lite till bus, och äta gröt.. sen åkte vi hem :) Supermysig dag iallafall!



Milla & Duplo.. Haha.. pappa, jag och Nellie satt i hennes rum och byggde med duplo.. HAHa JUST DET! En assöt sak som hände.. åh gud :) haha.. Nellie och pappa blev värsta bästa vänner typ.. hur somhelst.. när pappa sa till nellie att han skulle åka hem så började nellie storgråta och drog i pappas jacka och försökte hålla kvar honom .. han satt ju ner så han var lika liten som henne, haha och gaaah vad sött det var. hon bara "näääääeeeiiijjj!" -rycker i kragen på jackan- hahha omg <3






Kusin Lina & farmors syster <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0