About förrförrgår ;D

Sa ju att jag och tim gjorde massa annat så jag glömde skriva här.. minns inte riktigt vad vi höll på med.. glodde väl på film, spelade spel och busade tror jag..  :D Hittade även en nyckelpiga hemma hos oss! Den satt först på glaset jag drack ur, precis jämte munnen USCH!! Hahaha men sen var den inte så äcklig längre..


Förresten AHLEN OM DU LÄSER så måste du scrolla ner till slutet av inlägget och svara på min fråga som finns där! Du var inte inne på msn /FB så kunde inte fråga in person ;(






Bus bus bus!

TILL AHLEN :D :

Varför blir 0.99999 i oändligheten 1? Jag försökte klura ett tag och tillslut så beskrevs det i mattetal.
x=0.99999
x * 10 = 9.99999
10x - x = 9
9x = 9
x = 1....... SÅ okej i tal. men försök förklara i ord till mig!!! ;(
Minns du förklarade
"allt upphöjt i 0 är ett" på ett jääättebra sätt!


(btw om någon annan kan svaret så får ni gärna hjälpa mig med.. fattar inte att 0.9999 i oändligheten blir ett... ologiskt!!!)



Kommentarer
Postat av: Ahlen

Ja, alltså, sånt här är nästan omöjligt att förklara bra i text. Jag kan försöka muntligt nästa gång vi ses, annars får du läsa här sålänge: https://www.flashback.org/t658455

2010-11-07 @ 11:53:50
URL: http://ahlendenriktige.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0