kommentarer & medlem i ungdomsparti

Hejhopp! tänkte skriva ett fort inlägg här om att jag precis bestämde mig för att bli medlem i ett ungdomsparti. Det blev ung vänster tillslut, trots att jag inte ens röstade på vänsterpartiet. Anledningen till att det blev ung vänster är framför allt
1. jag vill hjälpa det partiet att få fler att rösta på dem. Samma gällde dock för socialdemokraterna.. sen
2. De verkade mer aktiva än SSU och det är ju vad som behövs.
3. jag tror många har en sterotyp av att alla i ung vänster är idioter på något vis, t.ex. att alla är med i AFA, alla gillar att supa slåss och vara allmänt lata och inte söka jobb.. Jag själv har tänkt mig dem som farliga men jag tänkte att nu när jag är medlem och kanske går på några möten, då kanske jag får bilda mig en egen uppfattning som förhoppningsvis också är sann..
Sen passar jag inte in i den där stereotypa grejen som de flesta har fått för sig, är det nu så att det visar sig vara bara en hel bunt idioter som jag känner att jag inte vill/kan hjälpa med att få mer väljare, ja då är det ju bara synd. Men jag har goda tankar om det här, tror det blir trevligt mestadels.. Dock kommer ju ett litet problem.. jag tänker börja bli aktiv nu, i jönköping. men valet, då jag tänker hjälpa till att värva väljare, är inte förrens om fyra år, då jag flyttat till malmö och säkerligen ännu mer längre bort till en annan stad för att plugga.. så vene ..
Om jag får en bra "bild" av UV (ung vänster) här i jönköping så kanske det inte är alls likadant i min nya stad sen...
Då kanske jag byter till SSU ändå? Ässch! vi får se hur det löser sig :) Man kanske kan hjälpa att värva medlemar trots att man själv inte är medlem??

Det dryga här är ju att jag inte ens röstade på något av partierna men det är väl inget "krav" för att bli medlem i deras ungdomförbund.. I guess not iallafall.. men men vi får se vad som händer framöver..

 

 



Sen har jag också fått två små kommentarer :)



emelie  ([email protected]) om To do - list!:
Hejsan! Jag heter Emelie och jobbar som hårförlängnings frisör i Jönköping.

Jag erbjuder isättning av hårförlängning med kreatin slingor (nail hair & stick hair) och även metoden fläta och sy fast trens.

Jag ska snart hyra in mig på en frisör salong men en så länge så kör jag privat. Jag erbjuder kanon priser och ett riktigt bra jobb. jag har 2 års erfarehet utav mitt arbete och har hållt på med hårförlängning och färgning i flera år.

PRISER:

sy/fläta fast hårförlängning: fr. 399 kr
kreatin slingor: fr. 599 kr

(Vill du också köpa håret utav mig, så ger jag dig info om priserna för själva håret. Men tar du med dig eget hår blir det bara priset ovanför).

Hos frisörer betalar du 2500-5000 kr för hår + isättning hos mig under 1500 kr. Billigt och ett kanon bra jobb.

Är du intresserad och vill ha mer info eller boka tid?
[email protected] eller 076-320-93-30

mvh/emelie

Svar:
Hejsan Emelie!
Låter verkligen sjukt intressant, trots att jag nästan aldrig pallar bry mig om mitt utseende.. Men är det något jag alltid gillar att bry mig om så är det mitt hår, trots att det är slitet osv osv så är det just håret jag gillar mest.. haha.. men jag lär aldrig orka göra sånt här.. dock så kanske den här informationen är intressant för andra som läser min blogg så det är väl kul med lite gratisreklam ;D riktigt bra priser iallafall!





mc om Supernatural:
haha, klart jag läser! jag kommer imorn typ. ska se vad jag/antonia har med. :) PUSS!

Svar: JAG VET ;D Du är så awesome ! tack tack tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0