Torsdag 2 september. Operationsdagen. Del 2

Sitter nu med en special-macka här.. Mumma!
Det är en trippelmacka. Ljust bröd (helst jätte franska!) och lite olika lager mellan mackorna.. Massa dressingar eller tub-grejer för då blir det godast. sen ost och skinka.. MEN för att det ska se (och bli) godare  ut så ska man skära bort kanterna när man är klar.
Sen dela den på diagonalen så det blir triangelmackor utan kanter. Supergoda!
I mina idag så har jag ett lager med american cesar dressing + skina, lager två är pikeles-dressing på tub och rhode island sås. sista lagret är paprika ost på tub och vanlig ost. Blir krämig och mumsig! Kanske inget för folk på diet hahah!



Anyway har laddat kameran nu över natten så ska dra över massa bilder helt enkelt...Plus en lång video där jag jag är alldeles proppad med narkosmedel efter operationen...och kanske andra videos.. har ingen riktig superkoll men haha vi får se vad det blir av inlägget ;D




Jag pekade finger åt pappa.. haha han sa väl något idiotiskt som vanligt...



I väntan på operation så spelade vi kort.. Vi flätade håret också så det inte skulle flyga runt och vara ivägen..



Fick medel in i armen.. vet inte alls vad det var för medel..




Sen bar det iväg till operationssalen. Här fick mamma och pappa fortfarande gå med mig än så länge :)






Där ligger jag och ska bli förberedd. Någon gång härvid sa mamma och pappa hejdå ;(




NU varnar jag för alla resterande bilder. Jag är uppsvullen, gul, har slangar överallt o.s.v. Detta är EFTER operationen.









Här är klockan typ 21.30 och mamma + Tim har precis kommit dit. Då hade jag fortfarande respiratorn kvar i halsen.





Jag tycker det är konstigt att huden inte sprack.. ser verkligen ut som den ska göra det i ansiktet fyyy haha fläskpadda!
Förresten vet någon (Typ ahlen?!) varför man svullnar upp ?


<3



slangar, slangar, slangar!
Det jag har på överkroppen kallas en gördel och den typ fungerar som en korsett och håller ihop allting lite..



blodtryckskatetern var utdragen tror jag.. annars är den kvar under den blåa grejen på handen.



Jag kommer inte ihåg något från tiden när jag hade respiratorn men jag är vaken.. helt.. woa




Slaaaaaaaaaddar herregud.. stört mycket.. Btw ni som vanligtvis tycker jag är en skönhet och är avis, njuuuuut av bilderna haha för här är jag inte direkt kvalificerad att ligga på snygg skalan ;)



Jag försökte skriva/rita vad jag försökte säga (kunde ju inte prata för respiratorn) och såhär blev resultatet







hahahaha! asbra. PLUS att jag ritade mig på tummen.. Dagen efter undrade jag varför dom skrivit LI på mig men då garvade hasse och sa att jag själv skrev det när tim och mamma var hos mig på uppvaket..










Uppkopplad mot olika maskiner..tror denna ger mediciner till mig.. tror. som sagt




Puls, EKG o.s.v. antar jag att den här registrerade..





Sen var den här dagen slut.. Spydde ju hela tiden efter detta men har inga fler bilder från uppvaket... Nedanför får ni lite videos :)




Varning: Den här videon innehåller uttagningen av respiratorn i halsen. Det är inte alls äckligt tycker inte jag förrutom just att man ser hur lång slangen är och att den gick ner i halsen. Sen spottar jag en gång på videon också men det är väl inte äckligt? Btw HÖJ volymen för att höra .. :)






Varning: Denna video innehåller mig och min familj på uppvaket. Det är miljoner slangar lite överallt och det kan vara läskigt för folk. Jag hostar och slemmar och rosslar en hel del vilket folk kan tycka vara äckligt. Jag låter klen och halvdöd vilket gör att folk kan tycka det är lite läskigt.. Men vill ni ska tänka på en sak om ni ser videon. Jag förstår och reagerar jättebra! På många saker. Sen kan jag inte prata så bra iofs men jag kan visa med händer och ansikte vad jag tycker om saker.. Tycker det är ganska jäkla coolt ;D Just det. Är ganska gul/blå överallt, det är jod medel tror jag.. inget läskigt med andra ord..
jag var ju fullproppad på narkos så tycker ni ska höja volymen om ni ska höra något av allt jag säger.
(jag tycker att 8.30 i videon är kul hahah man märker hur borta jag är... och 9.53 haha min reaktion på vad pappa säger är asbra och .. haha ja det finns massa konstiga saker.. jag pekar fulfinger åt pappa en gång också i slutet..)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0