Och förövrigt..

som ni kanske kunde utläsa av mitt förra inlägg så kanske jag inte är på det bästa humöret. Svintrött. Skulle kunna somna på fläcken, men ska försöka mig på ett halvvettigt blogginlägg iaf.. sen ska jag även kolla bussen tills imon samt borsta tänderna...
Så, första skoldagen?... Alla aktiviteter söööög balle.. seriöst.. Det enda som var helt okej var matrasterna samt de väääääldigt små pauserna mellan vissa aktiviteter..

Aktiviteterna bestod av: att gå.
Seriöst.
Först väntade vi i 1h ute i en iskall park, frös sönder. Vi väntade på att alla skulle komma. folk var 1h sena. Sen stod vi där och ingen vågade säga något typ till varandra.. och vi försökte lära oss hejar-ramsor samt låtar, men såklart vågade ingen sjunga (förrutom en dampig skåning, men han var rolig iaf :)) eller hejja.. så.. vi stod mest.. och frös.
Sen gick vi iväg. Till stadsparken.. Gick inte så långt och det var skönt att äntligen röra på sig.. (btw just ja, vi fick pannband att skriva våra namn på, så det har vi haft hela dagen på huvudet, och vi ska ha det varje dag i tre veckor framöver) men ah. sen kom vi till stadsparken. Då gick vi, väntade, gick lite, väntade, gick lite, väntade... sen fick vi gå in i en stor sal typ..
Där var det tråkiga tal och "presentationer" av fadderierna. Det var....fjantigt, men ändå det bästa på dagen hittills helt klart så då var jag lite nöjd..
Öhm. sen.. Så.. Gick vi ut ur salen, väntade..... gick till skolan. Sjuuuukt jävla drygt och jobbigt och långt, MEN en sak jag veeerkligen måste credda dom för är att de hade satt ut lite få roliga saker på vägen dit. Bl.a. kunde man få kaffe av "nya moderaterna" och man kunde hälsa på några studenter som spexade runt, stod körer och band vid sidan av gatan osv... så vi stötte väl på 5 olika "stånd" påvägen till högskolan (Y).



Öhm. Sen var vi på högskoleområdet. Då väntade vi. Sen gick vi. Sen delades vi upp i två grupper, sen gick vi till en sal, sen väntade vi, sen gick vi in i salen och där hade vi väldigt kort information om att vi skulle bli indelade i klasser. Jag går i Bio1B KEM (det var så få som skulle läsa kemi, så de hamnade i biologi-b-gruppen).
Sen gick vi ut ur salen, och vidare in i ett klassrum ihop med en klassföreståndare. Där fick vi information som var vettig och sen fick vi ställa oss upp och göra en kort presentation av oss själva och sen fick vi skriva i någon enkät och dessutom fotograferas lite snabbt bara för att få ett papper sen med klassens bild och namn så vi kan lära oss (Y)..
Seeeeeen.. Ja, vad tror ni?... vi gick. Ut till något som heter "matnat-kullen" där alla i vår sektion oftast samlas vid lunch. Öhm. Där åt vi lunch och chillade i gräset. Detta var det bästa på dagen typ. Vädret var perfekt, Lisa var trevlig och man slapp gå :) och maten var god! Var typ pastaskinksallad.
Seeeeeeeeen så satt vi i gräset en stund och lekte även lekar, det var awesome..
Därefter hade vi en föreläsning. Det handlade om vektorer, matriser och tensorer. Detta var en "fejkföreläsning". Där satt jag (och alla andra) och försökte förstå sakerna han gick igenom (civilngenjörs matte, år 5.....) och jag bara kände "jag ska inte gå den här skiten". Sen efter en timmes lyssnade (som man kunde spendera SÅ JÄVLA mycket bättre -.-) så släppte de oss och sa att det var ingen äkta föreläsning. Nice. Idiotiskt.... hatar att slösa tid. men en bra sak var att de tamejfan lurade oss allihop ;P Så lite nice var det ju trots allt..

Vi gick ut ur föreläsningssalen, väntade ett tag. och sen gick vi bort till key-huset.. Där vi drack kaffe och väntade på att dela in oss för "skolvandring".... Klockan var då runt 4 när detta började.
Så. Vi gick i ytterligare 2h. Runt  i alla olika byggnader..........
Sen..?
var klockan 18.. och det var dags för grillkväll.
Åt två hamburgare sen stack jag hem... (2,5h innan allt slutade..).. De flesta hade redan stuckit och det var inte direkt någon äkta grillkväll.. var väl mest "vi måste ge nollan mat innan den sticker hem", typ...

Nu låter jag som vääärsta bitterfittan, det är jag _inte_. Jag hatar bara att gå. Och denna dagen bestod mest utav att gå. Samt att jag hatar att vänta och slösa tid, vilket resten av dagen bestod av.. typ.
två timmar var vettig info, max....
Och kafferasten i key-huset var bra, för där pratade man en hel del med folk samt på lunchrasten på matnat-kullen...



Personer som man tyckte om? Ja det fanns en hel del. Dock mest killar än tjejer, men ah.. de flesta man pratade med var helt enkelt trevliga (Y)!
Nu ska jag kolla buss, sen sova.. nighty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0