Saker som betyder . . .

Åh. Detta kanske låter som världens klyscha (stavning..?) men jag tänkte på min sten igår.
En sten? ja. En helt vanlig jävla sten. haha..
Har två vanliga stenar.
En tröst-sten och en lycko-sten.
Och det klyschiga i allt det här är att de där stenarena, som jag fått av min pappa, betyder mycket mer för mig än vad... ja.. något stort han köpt.. som jag inte ens minns liksom. Alla mina leksaker när jag var liten? Skrivbord?  aah. allt det där. Men istället minns jag...

Den där blomman han plockade som jag pressade och sparade, de där två stenarna han plockade från marken, den lilla lego-blomman han också hittade ute på marken. Hah. låter som pappa är värsta uteliggaren nu hahaha men verkligen inte. Han bara förstår mig. lego är i mitt hjärta och han hittar en fin liten legoblomma ute, klart han vill ge den till mig.
Och mitt fjantiga halsband! Jag ÄLSKAR det. Är sånt där halsband som alla hade på 90 talet typ.. jag fick mitt 2003 eller ngt.. haha.. Med en "läder rem" och så har man sitt namn, en berlock för varje bokstav.. Så himmla out of style men jag älskar det. PLUS att det dessutom var två teddybjörnar på varje sida om namnet haha.. ååh :)



Dessa små grejer har iofs ingen historia, som stenarna har..
Den första, tröst-stenen, fick jag av pappa en dag efter att jag hade suttit i hans knä och gråtit sönder.. Tror jag var ledsen över tim eller liknande.. Han kom hem och sa att han hade en grej till mig.. Han visade mig stenen och sa att varje gång jag är ledsen så ska jag ta fram den här och krama och bara bara bara bara tänka på allt som gjort mig glad i livet. Den tröstar helt enkelt.

Och andra stenen, lyckostenen.. Den bara.. hittade han, gav mig och skrev lyckosten på. Så sa han att den kommer ge mig lycka och tur ^^ haha.. <3





Det bästa är att det oftast fungerar<3



ah! iaf. hela inlägget som kanske lät klyschit ska iaf asvlutas så med. Det är inte alltid dom dyra sakerna som gör en lycklig ^^


Kommentarer
Postat av: Alex

Camilla, var rädd om stenarna. De ger dig styrka. Och vilken go pappa du har;-)

2011-02-02 @ 18:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0