Hej alla fina :)

åh.. tyvärr så har jag SÅ SJUKT mycket att berätta, bl.a. om igår när jag var i jkpg och på måndagskvällen.. men idag börjar min 12dygnspluggperiod.. så jag kommer tyvärr inte uppdatera alls mycket.. jag har funderat väldigt mycket på diverse saker under de senaste dagarna och jag har kommit fram till en hel del, som jag vill dela med mig av, men jag har mina små notes på mobilen och lappar, så jag inte glömmer vad jag ska skriva om, när jag väl hinner :)
På tisdag är min mattetenta, jag måste sätta den.. annars ryker hela det betyget på ett prov.. ah, ni vet väl hur högskolor och tentor fungerar antar jag.. sen på måndagen efter det (den 24e) så är det kemitenta... kemin är bara waaay to fucked up.. har inte hajat någonting förutom liiite i början med fasta/vätska faser och kristaller samt lite om lösningars egenskaper.. det är vad jag kan. vad jag också ska kunna är massa olika koncentrationsuträkningar, massa om galvaniska element, orbitaler, termodynamik och .. öh.. nu minns jag inte ens vad det heter.. men det betecknas S..JA just ja.. Entropi.. och entalpi och "den fria energin" osv.. men det ingår nog i termodynamiken, om jag inte har fattat alltihopa fel.. sen är det en hel del mer, som jag inte har stor koll på :P

men i matten är det bara vissa småsaker jag har problem med, och inte stora problem heller.. faaaaaaaast iofs har jag bara kommit till kap 5 än så länge, vi ska ha prov på allt till kap 9 .. så jag har ju hälften kvar..

men ja, plugga, bey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0