Söndagstidsfördriv :)

Hejhopp! .. det är inte ens söndag idag va? HAHAH! det är ju fan måndag! ANYWAY fin valborg till er allihopa, jag själv sitter här och gör läxor på wiktors laptop och den sötpojken sover.. han går alltid upp innan mig, det gjorde han även idag, men sen när han skulle väcka mig så gosade vi i en halvtimme sen ville han ligga kvar :) Så då fick det bli så.. Jag sitter och kritiskt granskar en text med massa olika regler.. det är rätt jävla tråkigt, men måste göras.. vi är dessutom i grupp så de flesta kommer väl ha kommit fram med samma skit sen när vi träffas.. Hoppas på att vi kan dela upp "reglerna/ punkterna" tills nästa text... så jag får t.ex. alla texterna och ska reda ut hälften av reglerna... medans någon annan tar andra hälften.. aja, får hoppas!



Hur ska folk fira valborg anyway? Suparhelgen-orvar.. jag ska nog inte supa, blir nog mer att sitta hemma med pojkvän och dricka te ;) HAHAH neeeeeeeeeeeeeeeeeee nu ljuger jag ju! hahaha.. jag ska plugga, städa lite i köket och sådär.. Wiktor lär väl laga mat och fixa lite på sin skola.. han läser kurser nu nämligen. Ma D och programmering A.. just nu är det programmering som han håller på med..

På tal om valborg. HAHa. Drar tillbaks mig till vissa minnen. Herregud vad störda saker jag gjorde för att skydda min bror hasse.. Det var en valborgsafton för många år sen.. jag var väl 16 eller 17.. minns iaf att jag var ihop med tim men han var inte i jönköping.. aja.. för kanske 4 år sen iallafall.. vi var på vätterstranden allihopa och hade en great time. Sen kommer något jävla pucko och häller öl på vår grill och frågar ifall hasse känner igen honom.. han säger "du är hasse va? " flera flera gånger. dygnrak och villig att slåss liksom. Hasse takes it cool, som vanligt. och "jadå, tjabba! vill dusitta här med oss? vi har en fin eld och chilla ner bara så blir allt kanon" typ..
Killen häller då öl över vår eld. Och då börjar hasse tröttna .. han frågar varför han slösar sin öl sådär, istället kunde han ju dricka den med oss, och varför känner du igen mig förresten? säger han..
Killen är mer och mer aggressiv och upprepar "hasse, du är hasse va? Känner dig"..
Sen minns jag inte riktigt alltihop eftersom jag blev så arg (var nykter på den tiden tror jag också) och allt hände så fort. men snubben (som jag har för mig hette robin???) hoppar på hasse och börjar försöka slå honom.
Dom håller på rätt länge och muckar med varandra och robin är riktigt på, hasse lackar ur och börjar också slå.. Då blir jag liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivrädd, men håller mig riktigt stadig i sinnet ändå. Börjar klå upp den där jävla snubben med min feta väska. FLERA flera flera gånger så träffar jag hans huvud. Det hjälper inte. Han är helt fast besluten om att det är hasse han ska gå på..

Som tur var så var hasses vän/flickvän/date/whatever där, jessica. Hon är jävligt stark. Så hon drar bort snubben från hasse och håller fast honom, dåfår hasse in ett jävla bra slag och sen så märker han såklart att jessica håller fast, så inte snubben kommer iväg.. Då blir allt lugnt och sen kommer polisen.

Dååååååååå äntligen kan jag släppa mina känslor och jag börjar störtlipa. Vafan ville den där snubben min bror?! aldrig i helvete att han skulle få röra min bror. No way. Även om min lilla insats inte gjorde ett smack, så tänkerj ag nu efteråt att vafan gjorde jag? Tänk om snubben hade gått på mig istället?.. Fast då hade väl fler personer lagt sig i iochförsig, eftersom jag var en liiiten jävla tjej.. Kanske ändå hade vart bra tillslut?.. Äh.. Hursomhelst, det slutade med att jag och min fina bror åkte hem, käkade piggelinglass och berättade för pappa vad som hade hänt innan vi skulle sova :)



SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå en sak bara. När ni ändå ska supa som svin, ta hand om er och era nära och kära :) Blir ni aggressiva av att dricka så ta med en cola istället, så jävla mycket mer gott :D sen kan ni nog fejka resten om ni nu så gärna vill vara packade..

på tal om det. HAHA. jag älskaaaar att gå runt nykter bland massa fulla människor .Alla är verkligen mer öppna. Det är så skönt! Känns som alla är som mig för en gångs skull. ALla är trevliga och glada typ.. hahaha


Det blir nog inte mycket mer bloggning idag, och sorry att inlägget blev så jävla långt men det är intressant iallafall.. Resterande timmarna av dagen går nog åt att behandla min pojkvän väl, ihop med att ta hand om allt som behövs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0