Flugan Stirre.

Jag tänker ägna ett helt inlägg åt en rolig sak jag kom ihåg idag.. När jag och mina bröder (klas & hasse) var hos vår dagmamma när vi var små.. Jag var väl kanske 4, hasse 5 och klas 7 år eller sådär.. Då hade vi hittat en superstor, jätte finfärgad spyfluga..



Vi fångade in den och den flugan var liiiite ovanligt snabb och stirrig i sin burk där den levde i typ en vecka..
vi hade fixat hål i burken osv.. vi tog rätt bra hand om den tror jag, iallafall i barnmått mätt.. och vi var mycket glada och stolta över vårat egna husdjur..

Det här är en story som ger mig en nostalgisk känsla och framförallt så är det den enda gången jag kan få upp mina bröders ansikte i mina minnen. Visst, jag har dom på bilder osv, hur dom såg ut under den tiden. men det är bara när jag tänker på att dom stod och hoppade mot mamma och berättade om "flugan stirre!!!!" som jag minns hur dom ser ut..

Jag gillar det :) Själva historian är söt och dessutom är det ett minne jag kommer ihåg. men framförallt det där när hasse säger "Stirreeeeehh!!!" kommer jag ihåg..
haha. ja, this is awesome.

Jag älskar mina syskon. Jag är ytterst glad att jag fick några. Tänk om jag hade vart det enda barnet? fy^^..
finaste bröder som alltid hjälpt mig och vart förstående.. Även i pubertetåren när jag dampade 24/7 på hasse för han var så jävla irriterande.. men tillochmed då visste jag att jag egentligen älskade dem. och när jag stack in pennan i hans mage (ja, jag var helt störd..kunde inte hantera min ilska, obviously) så fick jag direkt ont i magen och ångrade mig. Så många gånger som det har hänt, herregud. Och jag vill inget mer än att göra om den lilla sekvensen till något annat. Hade jag bara hoppat på han och kramat honom istället så hade han blivit helt chockad och inte vetat vad han skulle göra, men det är lätt att vara efterklok.

hur som helst.. nu ska jag njuta av en fin dag och så hoppas jag att mina syskon har en ännu bättre dag <3..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0