Sverige vann (Y)

Happ. Nice. Vi vann.. sjukt oväntat tyckte jag, oavsett hur mycket dom sa att "ja, loreen har tagit europa med storm blablabla"..så hypar dom ju fan varje av sveriges bidrag till Eurovision song contest.. anyway..
Grattis till oss och loreen..

Förövrigt så tycker jag det är spännande att se människor växa upp, se ifall de når sina mål and all.. Nyss hittade jag en bekant på avstånd på facebook och när hon var 14 tjatade hon om att fixa tuttarna, hon vill verkligen det..
Men sen växte hon till sig (var väl kanske 17 då) och ville inte ha tuttar, men nu, tror hon är 19 eller 20.. Nu har hon sina silikon/saltlösnings-tuttar iallafall, så jag antar att är man bestämd så får man igenom det man önskar sig som liten..

Vad önskade jag mig som fjortonåring? världsfred? HAHA nej. men ärligt.. vad önskade jag mig.. kan inte tänka på något.. ville väl mest att världen skulle stanna precis där, när jag var lyckligast och sommrarna var som varmast och man hade all tid i världen till att göra absolut ingenting. Underbart.
men nu är stora världen här. Framför mina fötter ligger livet och jag vill inte dit.
Men man måste. bara ta det där steget och göra vuxengrejer. Framförallt så är det bästa med det att jag alltid har sommrarna.. Iallafall fem år frammåt, då har jag mitt sommarlov. All den tiden man kan slösa på vadfan man vill. Inget ansvar och inget jobbigt..

Då kommer det känns som jag är fjorton igen :)
Det enda jag saknar i mitt liv nu för tiden är faktiskt tiden att göra något helt random en dag, bara för att man inte har något annat att göra. Nu flyter ju "bägaren med saker att göra" över hela tiden.. Tiden räcker inte till till det man måste, så man gör inget man "bara gör för att man har tid och kan" längre.. det är trist..

 
(kålmorden 2010, och jag vet att kråkorna inte är några av deras djur hahaha, den var bara så fin så den fick också åka med på några bilder :))


Jag funderar också hur det där kommer bli om jag ska bli mamma.. Jag vill att det fungerar på så vis att jag tar mina barn till stadsparken, borås djurpark eller kålmorden, kanske till skara sommarland eller liseberg eller det där stora museet i göteborg och stockholm... Men kommer jag känna att man bara kan åka iväg en helg sådär random? jag hoppas verkligen det..
Då har man ändå ett fast jobb, inget arbete att TA HEM varje jävla dag som man har i skolan..
Antar att det är priset man får betala.. inte ha hemarbete varje jävla dag, men då får man också bara fyra veckor "sommarlov"..

Jag saknar kirsty. Nu ska jag fortsätta plugga. På tisdag är tentan. omg. måste verkligen öva mer.. kaozzzzzZ . Så det blir nog inget mer inlägg idag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0