Duktiga mig!

Heeh! Måste bara ta och berömma mig själv lite. Nu är allt mitt plugg klart! Läst 35 sidor i botanikboken (sjukt jävla svårläst och grymt seg... :| Tog mig totalt 5h) och dessutom renskrivit alla 6 föreläsningsanteckningar vilket tog sitt lilla tag.. Och rensat bland alla mikroskåppreparat så jag har koll på vilka som är vilka, vilka som fattas och vilka jag kanske borde fotografera om.

Idag på morgonen satt jag och pluggade men nu är jag ju som sagt klar, så det mesta idag blir väl att sköta om mig själv :) laga god mat, duscha, spela lite, blogga lite :D You know!
 
Jävlar vad jag är nöjd med mig själv! haha! dessutom sov jag bra :) och under helgen har jag lagt mig runt 22, 23 varje kväll och stigit upp kl 07. Duktiga mig ;D
 
 

Ceratium (en alg! :) Av fylum/division Dinophyta

Idag tänkte jag göra en pastarätt som jag lärt mig från min mammas kusin och hans familj. Jättesimpel och jättegod!
Jag kallar den det tråkiga namnet "pasta med cremefraiche, kassler/skinka och grönsaker" men den kanske borde heta något som "mumsig krämig pasta ihopblandat med fint kallskuret kött och paprika/gurka" NE USCH HAHAHA! jag ska verkligen inte bli nån sån där.. gourmand? heter det så...?

hur som helst.. jävligt god! och simpel, så jag tänkte ge ut receptet här. Dock inte mängdmått, för jag har inte riktigt koll på det..

Koka pasta till så många människor ni är som ska äta (ha gärna i en grönsaksbuljong i vattnet!)
Under tiden så skär du paprika och gurka i små bitar, brukar ta en röd paprika och en halv gurka typ.
Skär även kassler eller skinka i mindre bitar
När pastan kokat klart så häll av den och sen tillbaks in i samma kastrull.
Där häver du i 2st creme fraiche med örtsmak (ca 5dl blir det nog?) och alla grönsaker samt köttet du valt.
Rör runt lite, servera!

nom nom nom!


 
här har ni en annan alg sålänge ;) haha
Samma fylum men detta släkte heter Peridinium

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0