Glöm inte

vem du är, varför du gör saker och hur du vill uppfattas, hur du vill förändra världen och vilka drömmar du har.

Jag såg just "Om sakernas tillstånd", en film från/av Svenska Akademien.. Första 11 minuterna var lite sega men resterande var minst sagt intressanta. Så tänkte jag att åtminstone en av dem borde skaffa en blogg och bara skriva skriva skriva skriva ut sina tankar, sina idéer på hur saker hade fungerat bättre mm.. Så tänkte jag "fan finns det inga sånna bloggar för som är stora?" Så insåg jag att jag själv skapade ju min blogg endast i det syftet att skriva vettiga, genomtänkta, väl formulerade och intressanta texter om politik, allmänhetens tankar och funderingar mot att tänka lite annorlunda, vilka olika vinklar finns det på ett problem och massvis med olika synsätt. Mestadels mitt såklart, eftersom jag inte disskuterar med jättemånga olika människor, men om man nu hade haft en disskusion kunde man ju nämnt olika synvinklar mm..
Hur som helst så slutade jag med detta rätt fort.. Hade min dagbok på Lunarstorm minns jag, där skrev jag varje dag och rätt ofta några egna "djupa" tankar med ..en fantasi om att jag skulle nå fram nån stans. att jag skulle påverka och iallafall få upp ögonen på någon om ett visst ämne.
 

Men när min blogg startade så var det inte riktigt alltid så.. Jag tänkte mindre, pluggade mer.. sen slutade jag blogga rätt länge under en period, helt och hållet. Och när jag kom tillbaks till bloggen så hade jag en annan tanke. Detta skulle bli min historia om mitt sjukdomstillstånd, men vafan kan man inte mixa lite för ? Så ja, jag har återigen bestämt mig för att försöka skriva om intressanta saker (enligt mig alltså, därav inte smink mode mm utan istället jämställdhet, människors lika värde, etniciteter, rasism, politik, rymden, musik, biologi, djur, miljö, världen som vi lever på, knarksubstanser, filmer, böcker, gammla vettiga människor förr i tiden, hur jag uppfattar världen, hur jag tänker, samt såklart lite enklare ämnen som vardagsaktiviteter, min familj och sambo samt hund me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0