I tusen år och tusen till Har han ständigt vart på tal. En man född i fattig släkt, det sägs han var ett gudabarn

Helllooo Everybody! -Apu dialekt-
Hur som helst.. jag gjorde operationen igår. Det gick bra.. Gör lite ont idag men ska slänga i mig 2 panodil så får det väl duga..
Så.. Vad ska jag berätta?
Anledningen till att jag genomgick ytterligare en operation bara en månad och nån vecka efter att de satte in "reveal- Medtronic-Dosan" var för att mitt sår inte läkte helt ihop. Det var tyvärr så att det tillslut blev infekterat och dosan (det "icke-kroppsegna", som gjorde att infektionen skedde förmodligen, ihop med nån bakterie) var tvungen att tas ut...
Så det gjorde dom igår. Jag kunde få med mig dosan som souvenir, men jag tänkte att jag tar den andra dosan som souvenir istället (det ska nämligen opereras in en ny om några veckor.. xD)
 
Seeeen ja.. Operationen tog fart först framåt 16.00 igår, men jag var på sjukhuset frå 12..
De visste nämligen inte när jag skulle få tid och jag visste ju att det kunde ta tid.. Så det gjorde mig inget.. Satt och pratade med någon trevlig gamal kroat som lät exakt som morfar i hans brytning.. haha.. Fast denna gubben skrattade lite mer och var lite mer högljudd.. Och tittade på topmodel och project runway, efter att wiktor hade gått till skolan.. Innan det satt vi och pratade och läste tidningar..
Fick dropp där i några timmar med, shysst, eftersom jag inte ätit sen 12 dagen innan..
Vid 16 kom jag som sagt till operationssalen, 17 var allt klart..
Det var liiiiiiiiiiiite jobbigt denna gången.. Förra gången var det bara att jag inte visste vad som väntade som gjorde mig nervös.. Men denna gången var jag inte nervös innan, utan det var mest när jag låg där och bedövningen inte togs som den skulle, det var då jag blev lite orolig..
Däremot hade läkaren berättat att det kan vara så att det känns mer denna gången eftersom infekterat kött inte reagerar lika starkt på bedövningsmedel.. Och i kanten på såret ville de lämna en öppning, så sårvätska kan rinna ut och bli rengjort.. Så då ville de inte bedöva för mycket precis där eftersom det svullnar upp av bedövning, och då kommer det kanske inte läcka ut som det ska..
Så ja..det var väl typ det..
man kände ju när dom drog ur maskinen och sydde igen och sådär, men det är ju precis det som jag sa sist.. Att tandläkarbedövning är så bra eftersom smärtan försvinner men man känner ändå att det pillas.. Det är så sjukt coolt egentligen.. men ah..Nu ska jag käka lite panodil innan det börjar svida för mycket..
 


Såhär ser jag ut idag.. Och som sagt så tänker jag visa upp mina sår mm (precis som inför den stora operationen) för att lära ut och visa upp hur det kan se ut..  Men jag tänker varna innan riktigt äckliga bilder kommer, och just nu finns ingen sån eftersom jag inte får ta bort tryckförbandet ännu. Det ska göras på måndag, vilket innebär att jag inte kan åka till jönköping än.. ><


Förövrigt måste jag bara berätta en kul sak.. Eftersom jag inte hade ätit sen 00 dagen innan så var jag ju räääätt jävla hungrig när jag fick gå därifrån vid 18.00.. Wiktor var påväg från skolan till sjukhuset, och han skulle köpa med sig McDonalds till mig.. men eftersom jag fick gå därifrån tidigare än jag trodde så hann jag möta upp honom på Mackedonkan.. Så åt jag. Helvete vad jag åt<3 fanvad gott det var haha..
men hur som helst.. Ringde upp pappa sen och så berättade jag om att jag inte fick äta.. Så sa han "oj, då är det inte lätt att vara kring dig din dampunge".. Hahah OCH HELT sant.. För när jag mötte wiktor så höll jag upp min väska.. HUR LÄNGE SOM HELST kändes det som.. så tog w inte den?! Så jag bar "MEN ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER TA MIN JÄVLA VÄSKA!!!"..
Och sen strax efter det "men .. är du dum eller?! JAG SA SÖTSUR SÅS INTE CURRY!!!!!!!!!"
Haha. fyfan. Stackars människor som måste vara runt mig när jag är hungrig. Det är inte första gången något sånt dampigt sker när jag inte fått äta.. Så. Nu ska jag äta, för att förhindra en sådan situation ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0