En underbar helg!

Ja... Fakitskt.. Fredagen tillbringades mestadels i skolan trots att jag fick sluta tidigare p.g.a. inställd lektion :D woho! Jadu.. Jag bestämde mig för att åka hem vid 15.00 då jag slutade och så bestämde jag med Hasse att han skulle hämta Tim på stationen sen vid 18.00 så blev det perfekt och snäll som min bror är så ställde han upp <3
När Tim kom vid 6 så typ.. minns jag inte riktigt vad vi gjorde men har för mig vi tittade på tv eller spelade multiplayer spel med hasse... Nej juste vi spelade lite Guitar hero.. Som jag för den delen suger på ;/ Jag är jätte dålig på det haha men det är faktiskt väldigt kul! Sen låg vi hela natten och myste och bara tog hand om varandra och...ja.. myste <3

Lördag

På lördagen så började såklart dagen med att jag tog ut våra små söta vovvsingar och sen började jag och Tim att spela Heroes of might and magic 5..
Då kom pappa upp och sa "Tjohoooo! Idag ska vi städa.. Det är världens största städ dag nummer ett!" .. Och så blev jag nöjd för tillochmed pappa var pepp på att städa.. Men guess what? Han städade inte ett skit...
Han sa att vid 12 så börjar vi städa typ.. Tim och jag satt och spelade tills typ halv tolv då jag var väldigt kall och fortfarande trött så vi gick och la oss i en halvtimme (trodde vi...) Jag trodde inte att jag skulle somna men det gjorde jag och vid halv 2 vaknade vi igen och då hade ingen i huset börjat städa än...
Så jag började och till min extremt stora förvåning så hjälpte Tim till .. jag menar okej om han hjälper till att plocka bort sina saker men han dammsög hela mitt rum medans jag höll på att plocka med hyllan .. <3 Tack sötaste..
Då bara kände jag att "fyfan vad skönt att flytta tillsammans med honom.. trodde inte riktigt han skulle palla sånt här".. Nu låter det som jag har dåliga tankar om min pojkvän men det har jag verkligen inte det är bara det att jag knappt pallar städa så jag blev ytterst förvånad ^^
Det blev fint i mitt rum :D

Efteråt så gick Tim in till Hasse och tittade eller spelade guitarr hero medans jag satte mig och tittade på Tv i vardagsrummet.. Jag letade faktiskt efter något kul på Cartoon Network (ja.. Jag är en fan av CN men bara de gamla program som fanns när jag var liten) men tyvärr så var det bara tråkiga saker där så jag tittade på Project Runway.. Det var iallafall lagom bra :)

Sen började äntligen mina bröder städa.. Det är våran (barnens) uppgift att städa hela övervåningen vilket inkluderar våra rum samt vardagsrum och kök... (dessutom trappan bara för att bli plågad mer ^^ haha ne men det är ganska fair fakitskt..) och när de väl var klara så städade jag köket och vardagsrummet medans Klas tog hallen och Hasse tog trappan..  Hmm.. Nu när jag tänker efter gjorde klas knappt något.. Han tog en liiiiiten bit hall som är helt useless typ.. Men iallafall...
Och för att återgå till pappa, som är på hela nedervåningen, och som föreslog att vi skulle städa.. Han har inte städat ännu och det är så skitigt där nere så han drar med sig masaa damm upp så det var gaanska worthless att vi städade..
Sen lagade även jag, hasse och Klas middag.. :) det blev as gott! Grillad kyckling med friterade pommes och béarneis sås.. :D Yummie!

Ännu en imponerande sak jag har avklarat denna helgen är att jag har "möblerat om" i axolottlernas (bild nedan om ni inte vet vad det är) akvarium tillsammans med Hasse och mamma...


Såhär ser de konstiga djuren ut och vi har två stycken en hane och en hona som ser ut ungefär som de två till höger :) En svart och en vit typ haha ..
Det var iallafall ett jävla arbete att städa ur ett akvarium och bygga om lite.. Vi började med att ta ut lite av vattnet för att enklare få tag i Mud & Kip (honan, hanen) för de är JÄTTE hala!
Vi hade dem i en hink med vatten under tiden även om de kan leva på land..Iallafall.. Tanken var att vi skulle möblera om för att de skulle kunna gå upp på land jätte enkelt själva och vi tänkte bygga upp med sand till dem..
Eftersom vi inte hade någon sand til de små söta sakerna (ja faktiskt.. de är söta hahaha) så åkte vi en snabb tripp till stranden och plockade en hink sand och en plastpåse sand^^ Sanden kokade vi sedan för att få bort alla bakterier och det gick superbra :D
Vi tvättade även av deras "möbler" för att de var ganska äckliga.. Och sedan plaserade vi allting jätte fint med en upphöjning i akvariumet.. Jag tänker fotografera detta och lägga in såfort Boris har hjälpt mig att hitta mjukvaran till kameran.. :)

Att fixa allt detta tog ett ganska bra tag och jossan hann ringa mig under tiden så hon och jag bestämde att hon skulle komma hit, wohoo! :D Det blev jätte bra.. Hon kom och vi blev klara med akvariumet i ungefär samma sväng.. Vid halv elva så började vi titta på en film som hette Pans Labyrint..Inget jag kan rekomendera tyvärr.. och ungefär vid halv ett var filmen slut och då skjutsade hasse och jag hem Jossan .. Vi kom hem igen och då skulle vi se på Manhunt.. Jag var lite trött men den var väldigt kul hahah dessutom var det på norska så man tyckte det lät ännu roligare.. ;P

Sen gick jag äntligen till en efterlängtad säng och somnade gott ^^

Söndag

Idag steg jag upp självmant vid halv tio o.0 klockan var ställd på tio.. Men det blev en bra dag ändå . . Tyvärr åkte dock Tim hem idag...
Jag och Tim gick upp och sedan när jag hade vart ute med Ebba & Meg så började Tim och jag att titta lite på south park :D Kul kul! Förresten för er som tycker om South Park så har jag ett tips: sök bara South Park på google och så kommer det där en link till en superbra sida med alla episoder  :D
Efteråt så lagade jag lite "middag" till Tim för att han inte skulle bli hungrig på hans hemresa.. det blev köttbullar och mackaroner xD

Efteråt så bestämde vi oss för att spela Wii med Hasse så det gjorde vi.. Det var också kul fast jag var inte så duktig på det spelet heller (men bara så ni vet så ÄGER jag på Boom Blox! :D ).. Jag och tim började plocka ihop alla hans saker och så bestämde vi oss för att Hasse får även skjutsa oss förbi McDonalds för att han ville käka lite till ^^
Sen blev det ett alldeles tråkigt Hejdå ;( Saknar honom redan och det är så jävla kasst...

När jag kom hem så tittade jag och Hasse på en as grym film den heter The Usual Suspects och det är en typ..lite maffia/polis film som är lätt värd att se för de har så grymt fräna tankar och twistar i filmen .. Sånt tycker jag om! :)

Nu så sitter jag här och borde läsa min Fysik läxa .. Men eftersom ingen i våran klass vet sidorna så är det ju ganska surt.. Jag borde också duscha.. Men nu är det så att om ca 10 min så ska jag hänga med pappa till någonstans och kolla lite på en husvagn som han ska stripa upp lite snyggt med våra übermaskiner som jag förresten också ska berätta om i ett inlägg någon gång..

Jag är ledig på tisdag och onsdag WOHOO! ;D occh förhoppningsvis blir det tid för att träffa min mentor då .. :)

Nu ska jag studsa iväg och försöka leta upp sidorna i fysiken för jag vet åtminstone vad det är vi ska läsa OM..

Have a good night everyone ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0