Puuuh!

Jag har insett en sak idag.. :| En jävligt jobbig sak..
jag behöver pengar.. MASSOR av pengar...
Under hösten måste jag köpa skor! Jag har inga höst/vinterskor.. det suger! jag har inte råd. Poop. Får väl gå i mina jympadojjor xD.. alltså allvarligt.. jag har ingen aning om hur jag ska fixa dettta.. Någon som har gamla höst/vinter skor att ge mig ? :((
Högskoleprovet!! jag måste anmäla mig och betala osv, i SEPTEMBER. har inte råd med det heller. Får skita i att åka till Tim den månaden..SÅ LAMT. Det enda jag kan dra in på.. jag menar.. 1050 kr / månaden... 450 (elr lite mer om man handlar PÅ bussen) för busskort, sen 500kr fram och tillbaks till Tim (EN gång i månaden.. suger dase!!) och sen har jag 100 kr kvar, som går till mobilen.. jävligt lamt. Usch usch uschhhh!!!
men inte nog med det, nej jag måste ju dessutom betala studentmössan under hösten/vintern, innan vinterlovet då jag tänkte jobba.
Under vintern får jag ju (förhoppningsvis) pengar och då går det åt till t.ex. Bal-biljetten! och Studenten (alkohol m.m. t.ex. studentkläder..) och resten sparar jag till Högskolan eller USA-resan i nästa augusti.. Och på sommaren tänker jag med jobba så jag harp engar till USA & högskolan..

Förresten har jag funderat på att ta ett sabbatsår efter studenten om jag inte kommit på vad jag ivll bli, det är helt nice för då får jag ihop pengar och sen efter ett år kan jag & tim flytta ihop för då har han läst sitt, då vill jag till Lund och plugga, ekonomiskt eller lag&rätt saker.. Eller jäääättegärna något som har både fysik och biologi (människan- biologi B-ish saker) i sig men vilket jobb har det? TIPS!!
Och vad tycker ni om sabbatsår? Är det dåligt? eller bra?
OM jag kommer påvad jag vill läsa for real så kommer jag iofs inte ta sabbatsår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0