8/8 2010 - 13e dagen i New York!

Har typ 90 bilder att visa er, varav häflten är på ekorrar, katter och fåglar.. haha! ;P älskar djur ;D

jaja! Det började iallafall med att vi drog iväg här ganska sent, runt 13.00 ungefär..
jag trodde greenwich village bara var några hus där man kunde titta på dom kända husen där filmer spelats in men NEJ det var det inte.. Det var helt enkelt en liten ministad kan man säga. =) Mysig var den!

När vi kom från tunnelbanan hade jag svinsvårt att andas. Det var så jävla varmt PLUS att vi hade gått i massa trappor upp från tunnelbanan.. Därför satte vi oss på en parkbänk och vilade lite :) & Så såg jag en riktigt ball duva.. Har aldrig sett en kolsvart duva :S inte heller en ljusbrun som jag såg för några dar sen










Efter att vi vilat så började vi iallafall med att gå och titta på några gatustånd och där köpte tim fyra ringar, nice! Efter det gick vi in i en skivbutik där jag såg dethär.. HAHA <3 Så jävla tjock och lat och söt!
Den var tydligen där, i samma butik,  för två år sen också sa Tim & Stefan ;D haha cool!



Den brydde sig inte ett piss om den höga musiken som spelades i skivaffären, inte heller brydde den sig om man klappade lite fint :) Den bara viftade lite på örat haha SÅ SÖÖÖÖÖÖÖÖT och mjuk och tjock! :D Får mig att tänka lite på oliwer.. (och hans katt HAHAHHA!)

Haha iallafall! Vi blev sugna på en fika och gick in på mitt paradis. HERREGUD VAD MYCKET GODA SAKER DOM HADE!!! dock åt vi inte där... servicen sög. Efter att vi stått och väntat på att en snubbe skulle fixa bord åt oss i fem minuter så tröttnade Peter och vi gick.. Här har ni iallafall några bilder på några få av alla godsaker!










Iallafall.. det slutade med att vi drog från detta caféet och gick till ett annat där jag käkade brownie. Den var väldigt mastig och smakade en del kaffe tyvärr. Men tillsammans med den yttepytte lilla klicken glass så var det gott.. :) Kunde äta ungefär halva sen tog glassen slut..

Såhär såg cafét ut typ :)




Efter fikan så knallade vi vidare igenom det mysiga Greenwich Village! :D
Här kommer några stadsbilder på fina hus och sånt där =)














































Sen gick vi till en park och där såg vi uuuuuuunderbara ekorrar! hihi! Sen fick jag en fågelbajs på mig och tim fick en på sin hatt.. det var inte lika trevligt.. men men det löste sig fort.

Kommer en massa bilder på ekorrar nu :)



Alla småfåglar satt på samma staket.. haha så söta!

Sen var det första jag såg en ekorre som satt på en bänk och käkade! Hahah SÅ JÄVLA SÖT!



Vad jag inte fattade var att det var en tant som matade dom haha ååh! Hon hade vart i parken varje dag i fyra år för att få ett sånt band med ekorrarna. Dom kände igen henne SÅÅÅ VÄL! och visste att det var just hon hahaha det var så ballt!




Den ekorren på bänken var tydligen gravid.. Haha så jävla ultra mega super söt!



Här följer massa olika ekorrebilder haha SÅ SÖTA SÅ NJUUUT AV BILDERNA!! :D









































Sen gillade inte tanten alla duvor, förrutom en speciell som hon kommunicerade med jättebra! Den vita duvan i bilden :)








































Sen gick den gravida ekorren till en annan kille som matade henne efter att tanten hade gått hihi:)





Ser ni det sööööta lilla gravida ekorren jämte den mörka killen i grön tröja ? HAHA ÅÅÅ <3


Sen gick vi vidare i parken och då bajade en duva på min axel och en annan på tims hatt. Kul. HAHA. det fotade jag iofs inte. Så nu kommer några fina bilder från parken :)













LET US RAIS A STANDARD TO WHICH THE WISE AND THE HONEST CAN REPAIR    
THE EVENT IS IN THE HAND OF GOD   *   WASHINGTON ARC




Nu kommer lite mer stadsbilder på det mysiga Greenwich Village :)











Ett svingammalt hus







Sen kom vi till ett gatustånd som också hade katter till adoption, precis som det igår här i brooklyn =)





Den här bilden blev lite ofokuserad men tyckte om den ändå :)



Hihii titta den kissen som gäspar längst upp till höger :)



Efter det så åkte vi hem och då var, surprisingly nog, även katterna ute idag i brooklyn också :) Hon som hade hand om dom sa att jag kunde volontärarbeta lite under tiden jag var här så det kanske jag gör under tiden som tim tatuerar sig :) Btw så hade tanten ett grönt och ett blått öga. HUR ofta ser man det?! :D Ballt!

Här kommer foton på de kissarna man kan adoptera i brooklyn! 100$ styck, vilket är typ 750kronor, då får man iofs dom vaccinerade och kollade i könet så allt är rätt plus att man får sån där.. öö.. test på deras hälsa och ser till att dom inte har några ohyra-insekter :)





























Haha ÅÅÅ DENNA KISSEN håller på sitt huvud som minou gjorde ;((( <3



Sen iallafall käkade vi på ett spanskt place.. Käkade grilled chicken ceasar sallad! MUUUUUUUUMS I TELL YOU! Ceasar sallad med kyckling. FYFAN vad gott! trodde inte det men mumma! :)





Sen får ni en video med :) Från Tims födelsedag.. hhaha den här killen försökte också tjäna extra med sin musik o.s.v. Han var här för två år sen också sa annika ;D Haha killen var riiiktigt latjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0