27/7 2010 - Dag 1


Nu sitter jag här med en Light & Fit yoghurt. SVINGOD! haha.. hade två att välja mellan så tog jag denna för att "ha kvar den goda till sen" (jag har fördommar om lightprodukter).. Men denna var ju extremt god!

Klockan är nu 02.35 hos er och här är den 20.35 :)


Första dagen är skriven i SVENSK tid. Alltså kl 09.00 = svensk tid. Alla andra dagar kommer bli skrivna i NY tid. vilket gör att 09.00 blir 15.00 i Sv :)


Mamma! Du måste skriva till mig om du inte förstår alla förkortningar, då börjar jag skriva lite mer ordentligt. NY = New York. Sv= Sverige ;) Iofs = iochförsig . Isf=Isåfall .  <3 = ett hjärta om du vrider huvudet till höger...och.. sen.. får du fråga pappa! hahaha :D Pussar och kramar!




Första dagen på vår resa var väldigt händelserik!
Klockan 09.00 ringde mitt alarm och det var vääääldigt segt att gå upp. Jag hade bara sovit 4,5 timmar.



Jag började såklart göra mig iordning som vanligt och satte mig sen och bara tog det lugnt.
Det första Tim gjorde däremot var att gå direkt till en spelaffär och köpa ett spel.. haha.. iochförsig har han väntat på detta spelet i två år så förstår honom.




Klockan tjugo i elva så gick vi ut på gården i Malmö för att vänta på taxin men tur hade vi eftersom Taxin redan stod där :)
Vi packade in allting och jag var direkt redo att sova på bilresan över till Danmark- Kastrup .
Precis när jag höll på att somna så sa Peter "Milla titta!"
Och jag tittade. Det var superblått överallt. Jag utbrast "waow vafan.."
Vi åkte över öresundsbron. Riktigt coolt och riktigt, riktigt fint väder var det!







Klockan 11.29 kom vi fram till flygplatsen i Danmark och ungefär 12.20 var vi klara med incheckningen och taxfree inköp!


Vi väntade i ytterligare ca en timme tills boardingen började. Klockan 13.50 går vi på planet och det lyfter klockan 14.20. När planet lyfte så skrattade jag som ett litet barn. Det kittlas så härligt och det är precis som Lisebergsbanan! Familjen Kammer/Karlsson var mycket snälla och lät mig sitta vid fönsterplatsen! tack! <3








Det hände inte så mycket på planet förutom mat hela tiden och sova / spela något. Men skriver om det iallafall! :)
Planet tog 8 timmar så från 14.20 till 22.20 åkte vi plan!


Ungefär klockan 15.05 så var det middag på planet och för en gångs skull så tyckte jag flyplansmaten var god! Den var faktiskt mer än god, den var väldigt god;)
Det var kyckling, ris och championsås! Mumma säger jag!
Dessutom var det gratis dricka hela resan! Hur bra är inte det?! Tydligen så har det vart så på plan väldigt länge. Det visste inte jag.. Men det var gött!

Klockan fem ungefär så fick vi god glass. Jag fick tre! Annika & Tim kunde inte äta p.g.a laktosintolerens så det var supergott! Dock åt jag bara två för jag var mätt ;)

Klockan 21.45 så fick vi pizza. Den var inte god tyckte inte jag, men Tim gillade den mycket!










Planet landande 16.25 NY tid, vilket blir 22.25 i Sverige.
Vi gick av planet och hamnade i en kö för att visa passet och hämta väskorna.
Passkön tog TVÅ JÄVLA TIMMAR. haha. Nu när jag tänker efter så var det helt jävla sjukt att jag orkade med det men jag var verkligen svinglad hela dagen! Jag var ju i New York vafan! :D

Men ja.. Inte nog med att vi väntade fett länge för att visa passen och få vårat fingeravtryck taget.. Nej..
Annika, Peter, Stefan & jag går igenom.. Sen kommer Tim och ska igenom. Då blir han fasttagen av vakterna.
What the....?!
Jo.. "What's wrong?"
"His fingerprints"
.. Det var det ENDA dom ville säga. Dumma poliser.
Så ja.. då fick vi vänta lite till.
Annika blev sjuktligt orolig och jävligt arg men sen så hade dom på något idiotiskt korkat och jävligt konstigt sätt förvirrat TIMS fingeravtryck med STEFANS. Vad i helvete liksom? Dom heter inte ens samma sak i efternamn.
Dåligt. Riktigt dåligt.

Hursomhelst..Klockan 19.00  (01.00 SV tid) kunde vi åka därifrån. 2,5 timmar efter att vi landat. Herregud.
Taxituren från JFK flygplats till hotellet var väldigt intressant.
Man såg mycket men det mest fascinerande var ändå så mycket tut jag hörde. Hörde säkert tio tut på den halvtimmesresan vi gjorde. Det är mer tut än vad jag hört i hela mitt liv i Sverige... ;)


















Vi kom fram till Hotell Astro (som ligger i norra delarna av Manhattan.), checkade in, kollade rummen och gick sen ut lite i kvarteret.
Vi gick ut och åt på ett ställe som hette Kennedy Fried Chicken, svingott och svinbilligt! men bäst av allt: superservic!
När vi kom hem så tänkte jag "åh! Nu ska jag blogga så mamma kan få höra allt kul och spännande!"
Men nej. Haha. Internetet kostade 80kr för varje dag man använde det. INTE VÄRT då vi bara skulle stanna på hotellet i två dagar.
Sen somnade vi ;)









Staden är riktigt, riktigt jäkla cool! Det är verkligen underbart här trots den otroliga värmen (34 grader dag 1).
jag är så himmla hypad över allt här. Det är riktigt ballt alltihopa!
Det är en stad som iallafall jag ska tjata på Hasse & Klas att dom måste åka dit någon gång i sitt liv.
MAMMA förresten säg till Klas att jag saknar honom!

Allting är precis som på film.. Allting finns verkligen! Dom coola bilarna, skolbussarna, alla..places! Alla niggers som är coola osv! haha.. jaja.. Amazing!



Det var hela dag 1!


Kommentarer
Postat av: mum

Du har kul,det är det bästa.Jag förstår dina fk=förkortningar så

fortsätt skriv.Mycke mat 2 veck i den takten så blir det många kg hahaha.Hälsa alla där borta i NY

KRAM mum.

2010-07-30 @ 09:59:59
Postat av: mum

Du har kul,det är det bästa.Jag förstår dina fk=förkortningar så

fortsätt skriv.Mycke mat 2 veck i den takten så blir det många kg hahaha.Hälsa alla där borta i NY

KRAM mum.

2010-07-30 @ 10:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0