En morgon med träningsvärk!

Daaamn.. hela framsida lår, baksida lår och vaderna gör ont haha! men det är lite shysst, då märker man ju att man verkligen har tränat! :)

Sitter just nu och dricker te med tim och myser lite.. tänkte berätta lite kort om sjukgymnastiken igår!
Jag kom dit, redan ombytt, och sätter mig i väntrummet.. Där sitter det 5 eller 6 st äldre herrar redan.. Jag visste att dom skulle ha styrketräning i grupp (fast individuella övningar som man testar ut ihop med en sjukgymnast) fast jag inte skulle vara med, jag skulle ha en tid med Elin.

Helena (sjukgymnast) kom och herrarna gick in, jag visste inte vart jag skulle ta vägen så jag frågade henne och hon sa att jag bara skulle vänta på Elin :) Efter ett tag så kom Helena ut igen och sa "du, Elin sa till mig att hon är lite sen och du kan börja cykla om du vill"
OKej tänkte jag.. lets do it!
Men jag ville egentligen inte cykla haha, första gången så cyklade jag liiite bara och fick ont i benen i rumpan.. Shit vad obekväma cyklarna var! haha :)

Efter att jag hade cyklat i fem minuter så var Elin där och redo att hjälpa mig. vi skulle gå igenom massor av olika övningar och se vilken som passade mig bäst, alltså utforma mitt individuella träningsschema.. Hon var väl som en "PT" som jossan säger.. En personlig tränare! haha :P Men bara för dagen ! När jag fått mitt schema så ska jag kunna följa det själv resten av gångerna..
Hon var så himmla go och snäll, försiktig men nogrann.
Tillslut så hade vi kommit fram till en hel del olika övningar.. Ska träna hållningen med en maskin, träna vader på en annan maskin.. sen benen på flera stycken olika maskiner och armarna med hantlar..
Magövningarna ska man ta sist, innan nedvarvningen.. För mage/rygg behövs till att stabilisera varje annan övning har jag lärt mig!
När vi skulle testa ut magövningen till mig så försökte vi göra "situps" på en såndär stor gummiboll.. fan vad komplicerat det var, det slutade iallafall med att jag gjorde en helt annan övning som jag ska ha på mitt schema :)

En av övningarna som vi prövade ut gjorde för ont för min bröstkorg så vi tog inte med den, tur det!
Sen så har jag lärt mig en till sak (inte bara att mage/rygg stabiliserar always); man ska alltid BÖRJA LUGNT och SLUTA LUGNT.. Alltså.. Cykling luuungt i början, sen övningarna, sen neeeedvarvning: gå på ett band luuuungt.. och sen stretchning! :D

Jag är riktigt nöjd med att det finns någon som pushar mig att träna.. Sjukt gött! för jag är extremt lat när det kommer till den biten.. Så nu är det ju som sagt träning två ggr i veckan från och med nästa vecka. Simning/vattengympa på måndagar och styrketräning på torsdagar :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0