Sjukhusärenden..

haha, hur många ärenden kan man göra på sjukhuset på en dag om man heter Camilla? ;)
5! (eller 6 beror på hur man räknar)

Haha..  Nu ska jag berätta om min dag. Mest spenderad på sjukhuset..

Jag kom till träningen på sjukhuset i tid. Tränade i den asvarma awesome poolen ( <3<3<3!!!! ) i 45 minuter.. Det var så jävla mysigt! Jag orkade såååå mycket mer än vanligt idag ooch.. ååh.. Vädret? <3.. Valentinesväder ffs haha! men där stod jag i en varm pool, med stora glasväggar runt omkring och så såg jag att det var så mycket snö ute i gläntan. Iskallt. Men jag var varm. Och på träden låg det massor med snö och det såg så mörkt, mystiskt och mysigt ut.. Sen... aff <3.. Då skiner solen igenom mellan två träd, vackert!! och.. solstrålen studsar ner i poolen och skapar sånt där fint skimmer som bländar ögonen med guld... fiiiiiiiiiiiiint ville bara ha det så hela livet typ... <3


Men ja.. det tog ju som sagt slut..  och efter träningen (vid 09.45) begav mig sen till apoteket.. tog ut amiasen och satte mig sen vid hjärtavdelningen och väntade på min tid som var vid 11.. Satt i 45 minuter i väntrummet och lyssnade på underbar musik.. Tänkte på alla gamlingar.. och sen på mig.. alla gamlingar, sen på mig... Hemskt. men ändå så underbart. Där satt så fina par som brydde sig om varandra... åh.<3

hursomhelst så fick jag gå in tidigare än 11. gick in 10.40 till sjuksköterskan och hon tog ett blodtryck (92/60) och sa sen "ligg där ett tag och så kommer jag in om ett tag och tar ett nytt tryck" .. så jag låg där i tio minuter, somnade till och sen kom hon in... Då var det som tur var inte helt sjukt lågt som sist (73/50) utan det var helt hyfsat på 89/60 :) Nice!!!
Vi körde även två olika ekg.. rytm och.. something else.. sen så sa hon att jag måste ta ett nytt blodprov för njuren, så vi ser att medicineringen inte pajar min njure... Så då fick jag ett till uppdrag att göra på sjukhuset.


Efter besöket hos den sjuksköterskan så gick jag till waranmottagningen. Där berättade jag om mina random blödningar ur underlivet. Jag förväntade mig att dom som vanligt skulle säga "ja men det är vanligt, inga bekymmer!" men nej. Hon fick en orolig blick och tittade på mig så frågade hon om hur länge det hade pågått, hur högt mitt PK prov var sist (svaret på blodprovet för waranet) och om jag brukar få mens osv osv..
Så sa jag att det har vart så i tre fyra dagar typ.. PKt låg på normalt och jag brukar inte ha mens och har inte haft sex eller något sånt heller.. Så då sa hon "nä du måste söka upp en gynekolog"
Jag tänkte "Fuck no? Hink och spade och gräva där nere. Inte okej.
"
Så tittade jag på henne och sa "okej".. HAHA. Så sa hon "nej men du! gå till blodprovstagningen nu, ta ett nytt waranprov och så ringer jag dig idag lite senare. Är svaret på testet för högt så beror blödningarna nog på det men om inte så sök upp en gynekolog genast!"

Så.. Nu väntar jag alltså på att hon ska ringa..
Förövrigt så gick jag och tog de där två blodproven jag blev beodrad att göra. SEN kunde jag äääntligen åka hem från sjukhuset ;)

Kommentarer
Postat av: vikk

haha, men camilla! gynekolog är ju inte så farligt! har du sluppit/missat (beror på hur man ser på det) denna fantastiska upplevelse?

2011-02-14 @ 14:51:36
URL: http://insomniia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0