Hela året som gått, vad jag minns från 2010.

Åh :) detta blir ett lååååååååångt inlägg men det är intressant för mig att se vad jag vart med om också hihi.



nyårsdagen (2009 till 2010). Jag är med kirsty och har en underbar tid. . dock händer något väldigt sorgligt den dagen, min farfar dör jättetidigt på morgonen. när vi fortfarande är uppe och "festar" hos familjen Sabadija..
Så det var en fin och mysig dag, med extrem jäkla god mat, fast väldigt sorglig också lite senare. .




Mina små sysslingar hade busat med partyartiklarna haha.. Det var mysigt :)




Små sysslingar, vänner och familj <3 underbart!


Begravning för farfar i januari
Detta var väl kanske inte det gladaste minnet från 2010, men fortfarande ett minne. Det var väldigt vacker begravning.




januari / februari var jag i lund på kontroller och gjorde lite fler kontroller än vanligt för jag var flyttad till vuxenavdelningen. de gjorde både kranskärlsröntgen och hjärtkateterisering.
Hjärtkateterisering innebär att de går in med en liten slang i en ven i halsen och tar mätningar.
Kranskärlsröntgen innebär att man går in i en artär i ljumsken och för "slangen" enda upp till hjärtat och då så får man fina bilder på hur kranskärlen runt hjärtat ser ut och beter sig.
Dessa undersökningar trodde jag att de tog endast för att jag hade byt från barnavdelningen till vuxenavdelningen. Men nej. Resultaten på dessa tester blev anledningen till att jag skulle opereras. Det stod helt enkelt inte så bra till där inne..





I februari eller mars månad kommer jag på vad jag vill läsa. Civilingenjör - Teknisk nanovetenskap i lund. Jag är i euforiskt tillstånd.. men... vad händer?
I samma veva, mars eller april, får jag reda på att jag ska genomgå en hjärtoperation. Jag känner att jag går under. Jag orkar inte ens plugga. Jag som ALLTID tar skolan framför ALLT annat. Pissigt. Hela min framtid går i kras. Jag blev helt jävla apatisk. Herregud orkade inte, ville inte, usch... Som tur var så hade vissa av lärarna förståelse och sköt fram t.ex. ett av mina arbeten... Men då var min grupp ändå sena att lämna in så jag blev först ändå, idioter^^
Har ingen "bild" på hur galet illa jag mådde såklart.. så ni får bara text här :)
Får inte längre plugga på högskolan. Känner att jag vill skita i allting ungefär. Inte för att jag ska opereras just, utan för det händer ALLTID sånt vid fel tillfälle.. förra gången skulle jag börja gymnasiet, då sa dom att dom EVENTUELLT tänker på en operation till mig (Så det var ju inte SÅ Jävla extremt som nu detta året..) och att jag ska få tandställning och glasögon. kul. ny start tänker man ju men nejdå.


Sen i maj var det balen..
Internetshoppade för första gången (studentklänning) och hittade perfekta jävla skor som jag älskar över alla mina kläder, dock gör dom ont.. Men still, <3!!


(Balen. Tims mamma hade sytt hela mitt set <3.. tack igen! Mc fixade hår och smink. haha. Oh vad jag är kass;( )


Studentklänningen som jag handlade på nätet<3


Och mina extremt snygga skor. Jag kunde dö för dom. Första gången jag handlar skor på flera år. Men det var faktiskt farmor som betalade både min fina studentklänning och skorna, som present. Tack finaste farmor! :) <3

Juni var studenten.. då tänkte jag inte på operationen alls. nästan inte. någon gång på bongo bar kanske .. men inte mer än så. var omringad av familj och vänner. underbart.. Kanske årets bästa dag, om jag får säga det själv :).. Allting var centrerat runt mig, och man fick bara ha skoj! Blev inte ens full förrens sent på kvällen runt kanske 12? haha iaf. var uuuuuuuuuuuuunderbart nice bästig dag! Har så många fantastiska bilder också från studenten men ska försöka att inte plocka in för många här ;)


Champagnefrukost hos lilla (eller superlånga........) Eric :) Mycket trevligt, shysst vi fick vara där!


De flesta herrar satt inne, damerna ute på terassen ;)


Mah GirlZzz <3



Mycket dans





Åka runt på flaket <3.. Detta är nog den bästa bilden från hela studenten. Jag älskar den! vet inte varför riktigt men den är fan toppen :D.. Detta var då efter att vi fick bli emottagna av våran familj utanför skolan, när vi hade dansat för dom haha.. awesooome. Minns dock inte våran dans eller låt?.. jag kunde fan hela grejen utantill nyss.... dåligt. HAHA



Hade min mottagning hemma hos finaste familjen S :) Tack så mycket för det! <3


Det blev både smörgåstråta och vanlig tårta som jag och pappa hade gjort någon dag innan :) Vi är bäst!


Efter käket och myset hemma med släkt och familj så blev det först utgång till Bongo och sen vidare till Harrys


Jag dansade sönder. Haha.. Slutade med att håret fick gå upp i hatten för det var så extremt varmt och jobbigt, som tur var så hade jag bytt från mina killer heels till mina asbekväma DC skor <3



Min finaaaa studentskylt, som mamma glömde sätta plast över så den blev helt förstörd och skrynklig ;(

Efter det så  kom både kolmården och vissmålen som speciella dagar för mig som jag minns..och även när Minou sprang bort första gången. Hur ledsen hasse var.. vi var på fest den dagen.. sexfesten i lyxvillan.. sen kom hon tillbaks. Åh. lycka. Kort därefter sprang kissen iväg igen och blev överkörd..


Jag & Tim på kålmorden







Vi bestämde oss en kväll för att åka till kolmården, då säger pappa till oss att "men imon ska familjen sabba åka! ring och kolla om vi får åka med dom också, det är ju lite trevligare" sagt och gjort. Det blev pappa, jag, tim, hasse och leena plus familjen sabba.

Åååh. jag älskar djur, det här var fan toppen och LÄTT värt pengarna :) Plus att alla söta små sysslingar var med vilket bara gjorde hela resan ännu bättre. Dock var det fan extremt jävla varmt, typ varmaste dagen på hela året.. awesome vare iaf

Sen var det ju vissmålen.. jag hängde med Hasse och hans tjej till hennes hästar en dag, som också var svinvarm.. vet inte vad mer jag ska säga.. en vanlig varm dag helt enkelt.. Sen var det ju den dagen med sexfesten.. omg. Har ju inga bilder från det men iaf.. det var fan helt sjukt.
Småbarn.. eller nej.. dom var ju faktiskt 92 och 93or.. men det kändes ändå wierd.. Folk strulade överallt, det var topless badning och några hade tillochmed sex rakt på marken... Tjejen som fyllde år hade sina föräldrar där. Hur sjukt?... Fett stort place ägde dom iaf, de hade tillochmed hyrt in bajjamajjor och en DJ... fett nice party kanske.. men lite too much american pie för min smak:P


Bild från vissmålen


Även dagarna hos familjen sabadija på sommrarna var jätte underbara.. Tror faktiskt vi åkte till dom samma dag som vi var på vissmålen..? Dunno men tror det :) Vi åkte iallafall och grillade hos dem en dag!
Sommarbilder <3











Jag och tim reste till USA, New York, med hans familj den 27e juli och stannade tills 13 augusti tror jag, där firades både min och tims födelsedag. . här var också de få dagar jag inte tänkte på operationen förrutom kanske någon gång.. åh så skönt..
Tänker inte berätta mer om hur jävla bäst New York var, eftersom de som har läst min blogg vet redan allt om det p.g.a. mina eXTREMT långa inlägg varje kväll från New york där jag berättade om hur häftigt allt var, vad vi sett och gjort och vad jag hade handlat, vad jag hade ätit och hur jag mådde. Fyfan vad det var underbart. Bästa ever.
Om ni vill läsa så gå in under "kategorin" som heter USA någonting...



Även denna tid i new york var aaaaaaasvarm. bästa med året har nog var att det har vart så jävla varmt



Annika, Peter, jag & Stefan i Central Park



Grand Central Terminal



Uppe från Empire State Building


Coney Island <3 det var fan awesome. Tivoli och havsbad precis bredvid varandra, kan det bli bättre ?:D


Jag & Tim vid times square


The Naked Cowgirl ;D <3



Ååååh!! parken vi gick där man kunde vara ASNÄRA de söta små ekorrarna, vi hade tur och kom då en tant var där som kände ekorrarna :) Man kunde vara jättenära hahah ååååh<3


Påväg hemåt ;(

i september slutar väl sommaren.. då var det operation.. skriver inte så mkt om den heller eftersom även detta finns en egen kategori... uh. vet inte om det var bra eller dålig upplevelse... men fyfan vad resan var hemsk enda tills vi var just på sjukhuset... då var det jobbbbbbbbbigt att tänka på allt sånt här


Precis vid uppvaket. Intensvivårdsavdelningen. Jag minns inte detta



Cyborg milla? I wish....


I oktober var det Lillens bröllop.. :) det var mysigt!
Lillen är min farbror. Han gifte sig med Anna :)
Det var första gången jag hade riktiga kläder på mig sen operationen,gick alltid i skjortor och sånt den tiden.. men på bröllopet hade jag klänning :) Mc hjälpte mig att dra på den tillochmed hahaha <3






Min återhämtningsresa genom ca 2 månader från operationen..
Ah.. vene vad jag ska säga.. jag satt väl mest. Gjorde inte mkt.. hade ont, sov wierd och åt en jävla massa
panodil haha... återhämtningen får ni väl genom att se ärren I guess

2 dagar efter operationen:


Efter två veckor:



Efter två månader:


Och nu efter 3 och en halv månad ser det bättre ut, men nästan likadant ut längst upp. Det längre ner har blivit finare och mer hudfärgat..

När jag var nästan fullt återhämtad, bara lite ont här och var, så berättade mamma och pappa om skiljsmässan.. dom ville skiljas.. Det var ju lite jobbigt....

Det var halloweenfest hos Oliwer i oktober. Första gången på tre år som jag inte klädde ut mig... Gjorde fortfarande rätt ont att dra på sig kläder, och jag hade inte direkt någon maskeradklädsel jag kunde tänka mig..
Min fina fina fina vän Oliwer! Han ska flytta till piteå. Vafan ? VEM VILL DIT?! ;( jävla unge. Om han inte vore så buffig skulle jag slått honom. Jävla ollon ;(




Jag och tim firade vår fyraårsdag.. herregud fyra år? Detta var första november.. En mysig dag. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig och som jag hade planerat, men ändå mysigt :)



hela hösten/vintern gick jag på massa tester på sjukhuset. blodprov, sjukgymnastik, ultraljud, ekg o.s.v o.s.v.
Det var väl inte direkt ngt jätteroligt men still, needed to be done!


Dreamhack var i november, dit gick jag, hasse, klas & tim <3 niiice. Jag gillade det. Dock fanns det lite för lite game-stånd eller vad man ska säga.. var mest käk tyvärr..



Jag åkte iväg till Helsingborg och Oslo i December. Helsingborg för att träffa Mr. Wiktor och till Oslo för att träffa Miss Kirsty. AAAAAAWESOME <3
Men trollkarlen var endå det jag minns mest. Herrejävlagud HUR FNA GJORDE HAN?! blir fortfarande galen på det.....!



Trollkarlen Anton. .


Fick reda på lite bad news på sjukhuset för några veckor sen, det var ju inte så kul, men det har jag också redan skrivit om.. Sen såå.. hmm ja juste, Tim och jag bråkade sönder i december. slutade jävligt illa men blev sen bättre..

Firade julafton och juldagen.. Det fick ni bilder på ganska nyss så jag ska inte dra för mycket av dom bilderna ;)


Nyårsfirande :)

Detta skriver jag om och visar bilder i nästa inlägg ;D.. Hoppas ni har haft ett händelserikt år också :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0