Blind Chinchilla Production

Tja ! jag slutade 17 idag, kom hem runt 18 och lagade middag samt åt till 19  ish.. Sååå.. sen har jag inte gjort ett smack. Vart seg och suttit och tittat på bloggar typ.. Rätt värdelöst egentligen.. tänkte deklarera med så det löste sig också..
Nu tänker jag se ifall det finns ett nytt avsnitt av arrow ute.. Måste bara säga en sak. heh. Igår var jag ju nere i jönköping för att gå till tandläkaren.
Anledningen till att jag fixar tänderna i jönköping är en lååååång historia.
Jag var 13 år (år 2004/2005 nån ång) när tandläkarna bestämde sig för att dra mina hörntänder, då ansåg de att de "hade suttit förlänge" (hur fan man nu kan tycka det, när det är bra om dom klarar sig länge.. men antar att det beror på att de trodde att de nya var påväg).. när de väl var ute tänkte de dra ner dem mha brygga men det kunde de inte eftersom det var risk för infektion av en bakterie från tänderna in i blodbanan (med brygga är det alltid en liten bit öppet in i köttet..) som skulle kunna förstöra för mitt hjärta.
Så år 2009 skulle de försöka få fram dem "naturligt" så de opererade gommen och karvade bort massa ben i gommen så tänderna skulle "hitta rätt väg själva" men de rörde sig inte ett smack. men sen efter något år började de röra sig, fast inte "i gången" som vi grävde fram.. utan mot mina framtänder och skadade deras rötter.. Man bestämde då att vi ska ta bort dom helt, och detta gick inte då eftersom hjärtoperationen var ungefär då. Så vi väntade. nu har vi äntligen tagit upp detta igen och tänderna som ligger kvar i gommen ska ääääntligen bort ..
När allt det här började och vi kom fram till att vi förmodligen måste ta bort dom, runt när jag var 17 år.. så sa mamma "se till att ni dokumenterar att detta är en gammal skada så hon slipper betala sen" men detta gjorde de såklart inte.
Så igår när jag var där.... jag satte mig i en stol, de gav mig 2 st a4 att svara på frågor på.. om läkemedel, sjukdomar mm. haha. sen sa de "tack, operationskoordinatorn ringer dig sen och bestämmer operationstid med dig"..
Jag fick betala runt 1200kr....för.. absolut ingenting. Dessutom fick jag gå in 25min försent, till en doktor jag inte ens skulle ha. Och det tog ca 15 min där inne .. ibland blir man så jävla trött..
 
 
 
Träffade MC i jönköping med :) Mysigt!  Hon är underbarig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0