Att vara stark

Letade upp dikten "att vara stark" idag till en vän, och med den hittade jag massa andra bra citat som jag vill dela med mig här :) Idag har vi förövrigt pluggat, wiktor skrev tenta, jag gick på en "föreläsnin för allmänheten" om att leva med hjärtfel och omvårdnad kring det osv (gick ihop med Danne i klassen (Y)) och sen åkte jag och wiktor till köpcentrumet och köpte en present till Tobbe som vi ska fira i helgen

Stormar gör så att träden söker djupare rötter.
Fick mig att tänka på kämpiga tider, och hur mycket mer jag utvecklades, hur mycket djupare relationer jag skaffade mig och hur mycket starkare jag stod efteråt.
 
 
Jag tror inte på någonting och det gör mig starkare än du tror
Passade en ateist som mig bra.
 
Många av våra problem i världen idag beror på en överbetoning av det manliga, och en försummelse av det kvinnliga. Denna moderna värld är en aggressiv, hyperaktiv, konkurrenskraftig, maskulin värld, och den behöver kvinnans beröring som aldrig förr. (förövrigt bättre på engelska)
Passade min feministsida bra :)

Hinner inte beskriva mina tankar mer, men slänger in citaten iaf.. måste faktiskt sova. Imorgon går jag i skolan 8-16, sen kör vi till helsingborg. ERMAGERDH

Styrka föds i den djupa tystnad från ett länge plågat hjärta,
 
Styrkan beror inte på den fysiska kapaciteten, styrkan beror på den okuvliga viljan

Dikten
Att vara stark är inte
Att aldrig falla
Att alltid veta
Att alltid kunna

Att vara stark är inte
Att alltid orka skratta
Att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
Att lyfta tyngst
Att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
Slå sig hårt
Och alltid komma igen

Att vara stark är
Att våga hoppas
när ens tro är som svagast

Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Och alltid kämpa
för att nå dit
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0