Tittade i "hjärtoperationen"-arkivet

och insåg att jag inte ens har skrivit om dosan som implanterades under huden. Kanske gjorde det i allmänt kategorin men jag tror inte det eftersom det var fullt upp med saker där i februari->maj.

hursomhelst så sitter den här nu under bröstet på mig och sitter ivägen för bh.. har inte använt bh på ett halvår snart och det är ytterigare 1,5 år kvar ..
Vad jag minns att jag skrev var att första gången den installerades under huden på mig så blev det infekterat. En av 1500 stycken nånsin som är inplanterade från linköpings universitetssjukhus.. haha helt jävla otroliga skitodds men jaja, glad ska jag vara för att jag har en fin hund och närstående<3

Det ser lite gross ut eftersom maskinen sticker ut någon centimeter ut i huden men det stör inte mig så ofta längre att ligga på sidan som tur är.. att det ser creepy ut stör mig inte heller nu, det är bara lite latjo att busa med folk på sånt sätt och be dem peta på det sen får jag en rolig reaktion

 
men innan det blev såhär fint och bra så hade jag ju som sagt satt in en annan likadan dosa som blev infekterad i såret så ärret från operationen ser riktigt fult ut nu tyvärr och snittet ligger precis under vänster bröst
 
 
 
 
Såhär såg det infekterade såret ut och nedersta bilden är på såret när det var överlappat för läkning
Även första gången de satte in dosan så buktade den såklart ut från bröstet lite men det störde mig inte när det var "mitt på" torso.. Däremot på sidan är det riktigt jobbbigt pga att bygeln på bhn ska gå där samt att jag gillar att sova på sidan med armen upp under kudden..
 
 
 
 
Jag gjorde den andra operationen utan lugnande och jävlar vad ont bedövningssprutorna gör som dom trycker in aslångt in under skinnet. De vill alltid ha FÅ punkter där de har stuckit in nålen i, därför använder de väldigt långa nålar så de markerar upp där snittet ska läggas, sen har de ca 4 "sträck" ritade runt om där de ska föra in bedövningssprutan och dra in den hela sträcket och spruta in i kroppen.
Ungefär såhär ser det ut, och då är snittet ungefär lika långt som bedövningssprutorna ska gå in.
Anledningen till att de inte vill göra fler hål är för att det såklart blöder (allra helst om man äter blodförtunnande som jag gör...
 
   
                                             |
                                             |
                                             |
                       ---------- Snittet läggs här -----------
                                             |
                                             |
                                             |
 
 
 
 
 
Jag är ändå väldigt nöjd att jag gjorde det utan lugnande andra gången eftersom då vet jag hur mycket jag pallar och dessutom kunde jag plugga direkt efter ingreppet (tog lite mer än 1h) så det var en bra ide. Däremot så gjorde det såklart ont och det var jävligt jobbigt utan lugnande jämfört med att ha lugnande (som jag ju hade första gången..) men nu vet jag iallafall
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant läsning men tuff upplevelse!
Du är verkligen en stark tjej!
<3

2013-09-06 @ 11:06:06
URL: http://elinaeklund.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej! Jag har inte alls koll på sånt här men jag tänkte angående att du inte kan ha bh (för det förstår jag verkligen med den knölen!), om du upplever att du ändå vill ha något stöd eller bara något som gör att nipplarna inte står rakt ut under t-shirten (been there done that) så kanske en lösare träningsbh, utan byglar, och i något skönt tyg skulle funka? Tänker att det förmodligen inte blir samma tryck. / Hon som har lämnat den obekväma jäkla bh:n bakom sig

Svar: Hej! jag brukar använda Nipple Covers varje dag ^^ Superbra för att inte nipplarna ska stå rakt ut under tishan hahah!
Camilla

2013-10-09 @ 15:16:42
URL: http://jomika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0