Att byta hjärta del 2 - riktigt snabbuppdatering

Tjabba, jag tänkte bara skriva lite snabbt här om hur statusen ser ut nu..

De debatterar fooooooooooortarande om ifall jag ens ska få en transplantation eller inte.. Alla pappren är i lund efter alla undersökningar, och de går igenom detta. Det fanns någon kirurg där som ansåg att ett klaffbyte (precis som jag gjore för 4 år sen när allt sen gick åt helvete) kan vara ett alternativ.

Anledningen till att de vill fixa mitt hjärta med andra metoder än transplantation beror på att man lever ca 16 år med ett nytt hjärta, men om man kan skjuta upp det (med t.ex klaffbyte i mitt fall) så kanske jag får totalt 26 år (10 med ny klaff och 16 med nytt hjärta).. Sååååååååååå TROTS ALLT kanske jag inte kommer bli transplanterad, vi får se, spänningen fortsätter och jag väntar ivrigt på svar..

men tänk sen? Fan vad tomt haha.. när dom ger mig svar om jag ska byta hjärta eller klaff och så bara.. jahapp? Då är det bara vänta på att det blir en operation också.. Så mycket väntan.. Men idag mår jag iallafall bra, jag har fått simdax-behandling som jag bl.a. ska skriva om i mitt nästa inlägg..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0