Puhh!

Det är förjääävla svårt att börja plugga och ha ens lite disciplin när man har vart ledig ett tag.. haha! Har försökt plugga halva dagen och det har gått sådär^^
Meeen, The night is young and so am I! ;D
Jag har lite saker att skriva om, som känns bra, och vissa som känns mindre bra.

Min ansökan hos försäkringskassan om handikappsersättning har fått avslag, samt även städhjälpansökan från kommunen i linköping... Det är riktigt jävla jobbigt, speciellt när jag bara känner hur jävla mycket sämre jag blir.. Idag när jag satt och pluggade t.ex. så blev jag på riktigt trött av att hålla upp armen lite för att skriva rent mina anteckningar (stolen är lite låg jämfört med bordet..).. Det är fan inte okej.
Jag hatar det här men jag tänker på att en dag efter att de bestämt vilken operation som ska göras, så kommer jag bli mycket bättre. Jag kommer må fint.
Förra operationen så mådde jag så bra jag nånsin kunnat tänka mig typ, men de ansåg ändå att det var dags.. Och efter det (sept 2010) så har allt bara blivit sämre.. och det senaste halvåret har det gått snabbre än en jävla raket..
Jag är inte glad över det,, och det påverkar verkligen ALLTING (fysiskt välmående, psykisktvälmående, vardag, sexliv, vänner/familj och deras tid samt allt dom känner, skola, sjukhusaktiviteter, myndigheterna, min vovve, mitt beteende) i mitt liv... men jag försöker verkligen att inte tänka på det för mycket och verkligen försöka låta det inte påverka mig utöver det jag vet att jag måste göra för min hälsa (typ inte stressa, inte läsa fulltid, inte springa, inte ta ut mig, sova i tid osv)..
 
Men ah.. alltså. Nu är en tid då det finns så mycket att säga om mitt hjärta, mitt tillstånd fysiskt och psykiskt, min vardag som blir värre och värre, men jag vill inte det. Vill inte sprida negativ känsla, jag vill fortfarande att folk ska vara glada över det de har, att se världens fina saker och inte det jobbiga... men ja...

En tankeställare kan ju vara såhär simpel: tänk er att ni på riktigt blir utmattade och måste stanna upp för att andas, bara genom att klä på dig, eller öppna ett kylskåp och en saftflaska, eller bara genom att tvätta håret...
Det är helt jävla fucked up.. Jag är en 22åring i en 82årings kropp...
 
 
 
 
Och de bra sakerna då?
Först och främst.. Orange is the new black! Serie jag har fastnat för.. Absolut inte bästa jag någonsin sett men när ALLA andra har uppehåll så börjar jag leta nytt... Och nu har jag snart kollat klart på hela första säsongen.. Bra, intressant.. Det är så mycket känslor och relationer och full av humor.. Den är en serie som går en in på hjärtat p.g.a. alla djupa tankar och känslor som uppkommer när man ser den.. Däremot finns det också en hel del humor, och det gör det hela ännu bättre..
Men ja.. Kan ju briefly förklara vad den handlar om.. En brud, som åker in på kåken för hon EN gång, för tio år sen, bar en väska som det var knarkpengar i.. Och hon är nyförlovad och lite hemligheter kommer fram till hennes familj när hon väl blir arresterad liksom..
I fängelset träffar hon massa olika härliga karaktärer, och bl.a. sin f.d. flickvän, anledningen till att hon ens begick brottet för så länge sedan..
Det blandas mellan olika scener: fängelsetiden ihop med alla inmates, hennes familj på utsidan och vad som händer dom, samt alla inmates olika historier från förr.. Hur de hamnade där osv..
Riktigt härlig men ja..
Självklart är det lite lesbo-grejer going on.. jag menar ofta det inte händer om man är inlåst med andra girls 24/7 hur länge som helst? Men det är ändå inte det som hela saken handlar om, verkligen inte..utan det handlar om känslor och relationer och situationer som ska hanteras.. Bra faktiskt^^
 



Tänkte även berätta om julledigheten men det får vänta :) Har mycket plugg att göra klart så kanske tar en paus imorgon och skriver om sånt (Y)!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0