Första hela veckan utan någon skola

Tja, denna veckan har jag inte vart i skolan alls. Även om ag blev sjukskriven den 22a så var jag i skolan den fredagen för att städa iordning på min labb-plats och för att fixa iordning mina prover i frysen.. Rätt tungt men jag fixade det med lite hjälp av wiktor den sista halvtimmen typ.
 
Förra helgen var jag i jönköping och köpte ny bil, från farmor. Våran underbara A3a är inte riktigt stabil, den krånglar lite då och då tyvärr och nu kan vi inte ha en bil som inte går att lita på eftersom jag står på transplantationslistan.
 
Denna helgen blir det jönköping igen, min farmor fyller år imorgon och det ska firas på lördag (Y)
Så vad har jag föresten gjort min första vecka som sjukskriven? Typ inte ett smack. det suger. Jag har knappt ens rutiner kvar REDAN. Herregud. Titttar på tv minst 3h / dag, oftast uppemot 5...
Dock är det en sak som är bra, jag fokuserar på att hålla mig friskare och jag fokuserar på att försöka ta hunden iaf 3 gg/ vecka eller att gå till affären nån gång i veckan.

Har t.ex. börjat fixa med naglarna för att jag lättare ska skippa att bita i dom, det har fungerat. Jag lagar mat nästan varje dag (wiktor lagade en dag än så länge) och det går faktiskt ok, jag klarar det även om jag ibland sätter mig på en stol framför spisen.
Borstar tänderna 2 gånger / dag verkligen alltid nu, det är sjukt viktigt att hålla rent tänderna när man är transplanterad sen.. och ja, lite sånna småsaker har jag försökt öva på.. Att duscha oftare också, även om jag hatar vatten.. och att tvätta händerna oftare än vad jag gör..

Ah, så det går framåt rent "ta hand om sig själv" men det suger att mina rutiner trillar så fort (typ att gå upp? Jag gick upp kl 11.08 idag och la mig 00.15 igår..) men det är bara ha disciplin och fixa till.
 
Har fortfarande inte fixat min dator, så jag bloggar från wiktors vilket gör att bloggningen inte sker så ofta som jag vill ^^ men det blir ändring så snart vi har köpt ett skrivbord och satt upp min stationära nya dator..

Förövrigt(!) ska jag och wiktor göra massa vettiga saker idag, vi ska plocka undan, diska, torka golv, fixa hyllan osv.. Känns asbra! Får se hur trött jag blir men jag ska åtminstone lyckas laga mat idag och ta disken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0