Bitchigt! Hatar folk som inte tar en på ordet!

Börjar det bli tjatigt? Förlåt! Jag har inget att göra :O Sitter här och har inga läxor.. Har inte ens min egen dator så jag kan sitta vid MSN istället, haha!
Väntar på att klockan ska bli 7 för då ska jag väcka min pappa och därefter så ska vi ner och måla lite till i studenternas rum !

Förresten måste jag berätta en fin historia som också har lite lärdom i sig:
Det finns 2 olika sorters glykos (socker kan man säga), alfa-glykos och beta-glykos, det är bara en minimal skillnad på dem men denna skillnad gör en stor betydelse när de blir ihopkopplade med andra av samma sort.
Alfaglykosen blir spiralformad när den sätts tillsammans med andra alfaglykoser och det är ett socker som vi människor äter och kan bryta ner.
Däremot kan vi inte bryta ner beta-glykosen och den finns t.ex. i gräs och vissa andra växter..
Faktum är att INGA djur kan bryta ner beta-glykosen, så hur i helvete lever kossor och hästar på gräs & hö?
- Det är faktiskt så att de har en bakterie i sig som KAN bryta ner beta-glykosen..
men om kossor osv inte får i sig tillräckligt med mat så där ju självklart dessa bakterier..
Förr i tiden så förstod man att en kossa som slutar idissla är påväg att dö, man visste detta.
Anledningen till att de slutade idissla och tillslut dog var för att bakterierna i kossorna hade dött av antagligen energibrist, så då spelade det iiiiingen roll hur mycket gräs de åt, för de kunde inte bryta ner det och ta upp energin.
Men efter ett tag så förstod bönderna att, "ja, vi gör såhär! - Vi trycker ner något i halsen på kossorna som är friska och sen trycker tillbaks det i de som är sjuka" Och detta funkade naturligtvis eftersom bakterierna började växa i de sjuka kossorna igen :) Awesooome !

Sen.. ja.. Jag blir lite irriterad tyvärr.. När jag är så ärlig och (jävligt ofta iallafall) snäll men folk tror jag bara... låtsas typ? haha, vafan.. Om ni inte känner mig så BACK OFF. Jag ÄR ärlig, alltid! och jag ÄR snäll, oftast!
Om jag inte har visat på något vis att jag INTE bör tas på mina ord så har ingen någon anledning att inte tro på mig, right ? :)
Det kan ju iallafall inte skada att tro på mig tills jag bevisar motsatsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0