svininfluensa, brott&straff, inflyttning m.m. Whaaaa

haha.. ska berätta om min dag och om morgondagen.. sen kan jag ju säga att jag har fått igång datorn (inte min laptop men min stationära) och mitt andra rum (dator+läx+chillrum) är fixat.. Vilket betyder att jag kan ladda upp bilder!!! Och videos, om jag nu klurar ut hur man gör det ;) haha.. vi får se!
Iallafall så ska jag berätta om svininfluensan med.. och lite annat. Men just nu måste jag iväg till kiosken innan den stänger och handla kaffe och cigg till morsan ;D


Helgen ska jag förresten med berätta om!

reminder to mysdlef: ring boris




Åå hejsan! Nu har jag fixat lite och ringt boris.blev awesome helg endå.

Hursomhelst.. Idag:
Jag sjukanmälde mig från skolan (vilket faktiskt inte var helt oärligt eftersom jag faktiskt hade sjukt ont i huvudet idag också...) vid 8 ungefär.. sen vid kvart i 9 så åkte vi iväg med kärran och allt till karlskrona..
Det enda negativa med denna lediga dag är att jag missade 3timmars biologi.. och det var labb, vilket innebär att jag måste göra den med en annan klass.. Men vet inte om jag hade klarat av/förstått allt om jag gick idag endå eftersom jag har ont i huvudet.. Hursomhelst, jag lyckades iallafall göra endel läxor.. Läste jätte(okej 150sidor xD) mkt i "brott & straff" från svenskan..
Kunde inte läsa mycket mer eftersom kissekattungen som vi tog hem igår(ska visa video och foton längre ner) busade som fan i bilen och lät mig inte vara eller verkligen försökte rymma till framsätet hela tiden vilket hon inte fick för hon gick ner vid gaspedalerna då..-.-

och självklart är jag så pucko så jag glömde kameran i bilen när vi väl kom fram till Hasses lägenhet(det var det vi skulle göra i karlskrona, fixa hasses lägenhet).. så fick inga bilder på den men man hade ändå inte fått en känsla för skönheten eftersom allt abra stod huller om buller så jag överlåter fotograferingen till min bror senare när allt står på plats :)

Mamma, pappa & Hasse fick i uppgift att bära in alla hans möbler och lådor in i lägenheten medans jag fick i uppgift att hålla koll på hundarna och kissen.. Det var fan sjukaste.. från början var kissen lugn och bara kollade runt, men efter typ 25 minuter ville den baaaara springa ut i trappupppgången och rymma typ hahaha
och självklart lyckades den inte men man märkte hur hon utvecklades iaf.. först var hon bara allmänt trög-kattunge aktig.. hon liksom bara gick förbi rakt ut men jag tog ju tag i henne innan hon kom utanför dörren (för dörren stod öppen eftersom de bar möbler hela tiden) men efter ett tag så började hon liksom.. gå vanligt och mot dörren sen när hon såg att jag var påväg började hon kuta hahahaha men jag hann iaf före som tur var ^^ Så sjukt söt och mysig var kissen iaf..

ochh hmmm... juste, jag skulle städa ur kökskåpen med eftersom de var helt äckliga (inte helt, men halvt iaf.. dåligt gjort av förra hyresgästen) och det gjorde jag.. Sen kokade jag korv också :)
Det var rätt mysig dag men nu är jag alldeles matt av att ha suttit i en bil nästan hela dagen (och i en VARM bil, det var ju huuur fint väder som helst idag :D)
Förrsten blev jag sjukt sugen på att spela wii nu.. ELLER SILENT HILL HOMECOMIONG :D:D jag har ju det bara några meter härifrån.. Men borde inte :( *biter mig i läppen*.. jag msåte plugga.. blööö

Juste iaf, det var min dag.. Eller nej! för när vi var i tenhuylt påväg hem, bara 10 min hemifrån så ringde Tim till mig och det visade sig att han inte kan komma denna helgen heller.. Hans morsa har nog fått svininfluensan så det var ju tur att dfet upptäcktes nu och inte senare för då hade jag kanske dött omg-.- fan vad scary att ens tänka så.. Nu är jag inte så hysterisk osv över "en ny sjukdom som media bara förstorar upp" men jag har mina aanledningar till att vara lite rädd och paranoid..
1.jag är ung (det sägs ju att de flesta offer är mellan 18 och 30 eller ngt sdånt där väl?)
2.har aldrig haft influensa förr eftersom jag alltid vaccinerar mig p.g.a svagt hjärta (vilket innebär att jag har absolut INGET skydd mot influensavirus som vissa i min ålder KANSKE har)..
3. jag har hjärtproblem, astma osv.. (det drabbar mig värre än andra och imunförsvaret pajar enklare xD)
Förresten, är det någon som vet? Hur länge smittar det och hur länge bör jag INTE ta hem Tim hit för att vara på den säkra sidan?






Jaa iallafall.. Morgondagen då:

Börjar inte förrens kl 10.00, egentligen skulle vi börja på företaget då men istället blev det ett möte med rektorn (och handledare för mitt projektarbete) inplanerat den tiden.. Så vid 10.00 går jag till skolan på ett möte och därefter sticker jag till företaget.. Runt 3 (tror jag vi sa :|) ska Sandip, Amanda & Madde hem till mig för att titta på en film (svenska- dramaturgi grej) som läxa.. och därefter blir det bara plugg för mig, förhoppningsvis stannar Amanda och gör labbrapport i kemin med mig..
Blir inte så intressant dag dock ;( Men mötet hoppas jag blir awesome! vill abra planera allt allt allt nutill projektarbetet! :D
Borde också skriva CV imon ! Får jag inte glömma helst..

Ooooj! Måste förresten fråga Elin om hennes dansgrupp ev. vill ställa upp på att dansa på konsertgrejen..
Omg reminder to myself igen: RING LOTTA !!!!!!





Förlåt förresten att det blev så sjukt långt inlägg! men har ju inte kunnat uppdatera på hela dagen ;(

Här kommer bilder (&förhoppningsvis en video om det går xD)



Kissemissen Minou :D!






Haha, igårkväll.. Hundarna var huuur intresserade som helst. Men alldrig sett dem vara snällare än igår herregud vad duktiga de var <3




Titta bara! :D! men okej, enough med kattbilder haha




Jag satte upp mitt hår i en jätteslarvig toffs för några dar sen när vi skulle måla nere i källaren och haha seriöst, aldrig sett en snyggare toffs i hela mitt liv.. Svallet av håret blev så perfekt och omg vad fint det var, men jag fick ingen bra bild -.-






Försökte även ta kort med målarkläderna på, men det blev inte lika fint där bak som det blev där fram, men erkänn den ser ganska snygg ut bakifrån med ?;D aff <3




Här är min bror Hasse i det rummet vi höll på att måla & bygga på förra veckan..





En bild tagen innefrån rummet. (vi hade inte målat den högra väggen ännu xD)







Endel av studenternas kök


Ännu mera kök ( blir det tjatigt med bilderna ?förlåt isåfall men det är bara nu det blir så mkt eftersom jag ska fylla i alla hål från äldre inlägg ;P)


&sista delen på köket.. Samt deras ingång :P






jag var hos tim med för ett tag sen. Pouuss




jag fotade massa massa smycken som Annika (tims mamma) har gjort. Se http://rhannaveronica.wordpress.com/
:)





Vi var också på vätterfesten nångång och såg på MoeJoes (Leenas brors band)




Jag bytte rum!(eller.. bytte till två små rum:P)
& här är mitt sovrum (+ garderob) bild 1.


samma rum, bild 2.. Alltså, allt som får plats (ocj det är PRECIS) är en säng & en garderob..
Dock känns det rymmligt som fan för taket är 3m högt ^^


Här är garderoben, längst till höger ser ni dörrkarmen xD ja, ni förstår ju haha







En dag matade jag änderna som bor i fontänen där vid där jag bor ;D








Här är mitt andra rum förresten..^^ Dator/plugg/chill rum som också är mini, men iaf större än sovrummet ;P




Får ju iaf plats med skrivbord, 2 datorer och en hylla ;D så det är aslagom





Vi har även satt upp en vägg ner för trappan så vi inte bor tillsammans med studenterna ;P






En snygg & nyduschad camilla ;D (blir inte mer egobilder här.. haa de hamnar på bilddagboken iställt ^^)







har jag nääämnt att vår lägenhet ser ut som en pizzeria?!:(






har också vart iväg på landet ngn stans, minnsi nte vad torpet hette.. men iaf där fanns det massa gamla psalmböcker men sen så hittade jag detta: HUR coolt är inte det?! asgammal mattebok :P
"Til läfaren" stod det i början.. fatta hur gamalt detta är ><






Och nej, videon fungeradei nte,, Ngn som vert hur man gör?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0