2/8 2010 - 7e dagen i New York!


Glömde några bilder igår såg jag nu, så dom får ni först!

Coola peace örhängen som är gjorda av ÅTERVUNNA, använda skott.
Dock dyra. Men asballa.



Hans på bild? förrutom att han inte har brunt skägg. TRÄDKRAMARE!


Fin pacmangirl tröja!


Sånna här smycken i halsband och ringar finns överallt. Såklart finns det inte piercingar.
Dock funderade jag på att köpa ringen så man kanske kunde borra hål eller något?? vet inte.. men nu är marknaden inte kvar där ringen fanns. Dock finns fortfarande halsbandet..
Sen också en super bommer var att när jag såg ringen så stod det "Create ur own jewelry, we'll do it for a small fee"... OKEJ AWESOME tänkte jag .. "do u do piercings?" "no". HA.kuk xD


En cool grishandväska !




Ahh! Jag har ont i ryggen! De lite äldre klagade redan för två dar sen men nu förstår jag dom.. Fasen vad ont det gör! Stackars Peters rygg fastnade idag så det gjorde sjukt ont..
jaja.. Idag har iallafall vart en suuuuperdag! Precis som alla andra dagar här ! :)


Våran plan idag var ju att
1. Gå till "knappaffären" (alltså en second hand junk yard typ, som säljer knappar bland annat haha!)
2. Köpa Hasses väska
3. Köpa hörlurar
4. Åka till midtown och köpa skor

Såå .. det var precis vad vi gjorde! :D
Idag var det ungefär 32 grader och solen sken heeela tiden! Det var nästan inga moln! Underbaaart! Om det fanns moln så var dom iallafall kritvita eller väldigt väldigt tunna! åååh! Sån tur vi har haft med vädret alltså!


Klockan 12 till 13.50 gick vi runt i brooklyn. Det var där vi köpte hasses ryggsäck (som han valt ut) och knapparna till Annika plus att jag handlade en glass.. Såg ut som en sandwich men smakade inte lika bra kan jag säga. Dock var den god, men inte vad jag förväntade mig ;)

ehh.. kan ju säga att efter denna dagen så har jag bara 150 dollar kvar.. hah. Slösade 180 dollar idag typ ... ja. jag vet.. Men nu ska vi nästan aldrig mer in i affärer utan bara titta på saker så det är ju passande :)
Kom även på en ytterligare sak som jag VERKLIGEN behövde som jag köpte idag! Skönt att jag inte kom på det när alla pengar var slut hahaha!


Vädret i brooklyn. What can u say?;D



Timmieh & Jag <3



Ett gammalt hus i brooklyn!


Klockan 13.50 tog vi tunnelbanan in till manhattan. Här sitter jag & tim och sötar oss!



När klockan var 14.20 så var vi framme i midtown manhattan! Här skulle vi då leta efter hörlurar och skor!
Vi gick helt fel kan jag säga. Dock kom vi fram till en stor stor elektronik affär, BEST BUY hette den, och där gick vi in!
Dock.. Under tiden vi gick fel så fotade jag en hel del av olika delar av staden!





Meeen iallafall! sen efter att vi hade vart på Best Buy länge så gick vi och åt.. Seriöst det var den godaste jävla hamburgaren jag någonsin ätit. YUMMIE!!!!! De hade även en "sås bar" .. eller vad man ska kalla det..
Man fick välja massa olika såser till t.ex. pommesen, om man nu inte vill doppa sin burgare.. hehe..
Awesome var det!
Jag åt en chicago burger med bbq sås! NICE SOM FAN. jag har aldrig njutit så mycket av en burgare. Fick mig att fundera på hur fan Mc Donalds kunde bli stort genom USA?... jag menar.. när dom har så många andra bra burger ställen..  I sverige finns inga sånna places.. jaja! här har ni bilder från middagen!


Såklart körde de andra fyra en rökpaus innan vi gick in på New York Burger CO :)





Sen efter att vi hade ätit klart så gick jag & annika till kassan igen för att fråga den unga tjejen som jobbade där om hon visste var man kunde hitta DC skor eftersom vi inte pallade gå runt mer.. Hon sa att man hittar dom på 34e gatan, i en butik som heter Journey. Hon hade rätt!

Vi började iallafall gå upp mot Journey och på vägen dit så gick vi in i en väskaffär där vi handlade.. Tillslut kom vi fram! Där hittade jag två par skor. Annika köpte ett par till mig och jag köpte ett annat par :)

Efteråt så satte vi oss i en park precis bredvid i en timme, då fotade jag en hel del runt om.





















Jag busade med Annika och vi båda visar kanske våra sämsta sidor ? haha <3



Vi var precis utanför MACY'S gallerian men vi orkade inte gå in, plus att vi har planerat in detta en annan dag bara för att titta. Det är svindyrt så liksom inget ställe man handlar på ;)


det var också lite ballt att sitta i en park mitt i en stad.. ;D























Den här bilden gillade jag riktigt mycket.






På broadway (som gick precis bredvid parken) stod folk och rockade rockring!














Efter att vi hade suttit i den fina parken i lite över en timme så gick jag & annika in på Victoria's Secret. Finally tänkte jag ;) haha!



Dock fick man inte fota där inne men det fick jag reda på först efter två foton.. :P




När vi kom ut därifrån så skulle vi på en allmän toa i parken. När man är i sverige så vet man ju hur det ser ut på sånna stationer...
Fotade Tims nyinköpta skor innan jag gick in.




Såhär såg taket ut på toan! herreguuud vad snyggt!!


och såhär såg väggarna ut!!


och det här var nog det ballaste jag sett. Om man sätter sin hand över den gröna saken så ska det bli "nytt och fräsht" på ringen. Jag fattade inte riktigt hur men när jag testade så var det en mjuk plast runt ringen som åkte vidare när man höll handen över.. Tog en bild för att visa, hoppas ni inte tycker toaletter är äckliga hah!


Där är plast.. grejen som var på som rullade vidare..
Anyway en till sak!! Toan spolade av sig självt!!



Sen var vi i brooklyn igen. Reklam för Absolut vodkan - brooklyn edition! ;D

Målad på väggen !

Här kommer lite streetart + fina byggnader vi gick förbi påvägen hem



Shysst svart byggnad!





Cykel-ish ;D













Bara ett kvarter ifrån där vi bor ser det ut såhär





Men såhär ser det ut där vi bor:




Iiiallafall! nu kommer bilder på det jag köpt idag..


Här har ni alla 8 paket/påsar.. :)

I den gröna hittar vi:


Ett par vinterskor! För 70 dollar - ungefär 525 kronor (Svinbilligt omg <3)


I den vita påsen hittade vi Hasses VANS ryggsäck! 50 dollar, 375kronor


I den lilla blåa påsen hittar vi hörlurar! 23$ - ungefär 173 kronor.. vet inte om det är billigt eller dyrt`??


I det här paketet hittar vi en hemlighet.. ! Den är till mamma och finns inte på foto. Hon har ju inte VALT UT som Hasse så därför är det roligare med överraskningar:) 11 dollar , ungefär 83 kronor
Ytterligare så har jag en till sak till mamma som jag köpte idag, och inte fotade.. Den kostade 22 dollar vilket är typ 165 kronor. Eventuellt så ska jag fråga Hasse & Klas om dom vill vara med på någon av de sakerna som en födelsedagspresent eftersom jag& hasse köpte usb minne till pappa innan då mamma inte fick något.


I den lila genomskinliga påsen hittar vi DC skor för 45$ ungefär 338 kronor.. Dessa är svinbilliga! och dessa har jag FÅTT från Annika :)


I det första rosa paketet hittar vi ett nattlinne + trosa för 58$ - 435 kronor
Detta har jag också fått. Av tim. Han var skyldig mig ett nattlinne eftersom han brände upp min favvolinne.. Det kostade bara 200.. Nu köpte han det här, från victoria's secret. omg <3


Och i det andra rosa paketet fanns fem trosor för 25$ - alltså fem dollar styck vilket blir 37,5 kronor styck.

HERREGUUUUD vad lång tid det har tagit att skriva det här inlägget!!


Nu är jag iallafall klar:)
Totalt så har jag handlat för
25 + 11 + 22 + 50 + 70 + 23 = 201$ = typ 1500kronor. Amg. Men nu är alla presenter klara och alla nödvändigheter. alla presenter som går att handla här d.v.s. Cigg + godis är på taxfree.. :P

Kommentarer
Postat av: Jimmymaryam

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2010-12-22 @ 08:34:11
URL: http://jimmymaryam.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0