5/8 2010 - 10e dagen i New York! (del 1)

Imorgon fyller Tim år! :D Han blir 21 och får därmed köpa öl i USA. heh.. usch.

Vi åkte härifrån typ 11 och kom hem nu vid 18..  7 timmar ute idag .. awesomeeeeee I tell you! Helt underbart! trots att jag (och alla andra här) är helt utslagna av värmen.. Annika ligger just nu på golvet och vilar för att golvet är kallast hahah!

Jaja.. har lite kommentarer att svara på innan jag skriver om dagen :)


mum  (lidijalövgren.se) om Coney Island:
Hoppas du blir lite solbränd ni är verkligen värda en
heldag på stranden efter allt jagande i affärer Puss på dig, i morgon kommer jag inte kolla bloggen på morgonen går till kolonin tidigt.I tisdags var jag ute
med Rita(Leenas mamma)o plockade blåbär ja skrev om det på onsdagen det är sånt som inte har kommit fram.
Har precis gjort en blåbärs paj,skulle varit igår egentligen eftersom Leena klarade teorin hon ska köra upp imorgon vi håller alla tummar vi har eller hur? Hälsa alla där borta. TUSEN kramar från mig till dig.

hihihi jaaa! Det var supermysigt! pusspusspuss <3!  Okeeej! Hoppas du har det superbra på kolonin iallafall! :D
OJ!!! Det har jag inte fått! :O vad hittade ni på?! Berätta! :D Var rita snäll? Hade ni kul? Hittade ni mycket blåbär och vart isåfall ?
Muuuuuuuuuuuuuuuums jag vill också ha paj!...Oj oj oj oj! Jag håller verkligen tummarna GRATTIS till henne som fan :D
Hälsa alla där hemma också! De hälsar tillbaks här! 
Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuusenmiljonerbiljoner kramar!
 och likamånga pussar!! <3!

mum  (lidijalövgren.se) om Shorts + bikiniöverdel - 100kronor!:
Genomskinlig när du badar ??? titta på bilden en gång till humhum, synd att texten inte var mer centrerad
annars var kombinationen mega check.

HAHAHA!! Ojdå... Nu tar jag bort den bilden... HAHAHA!
Tack tack, håller med!



mum  (lidijalövgren.se) om Som plåster på såren:
Vems brillor har du lånat? du är mycke sötare i dina hjärtglasögon.

Jag lånade Annikas :) Det var innan jag köpte mina haha! :)


Såhär såg jag ut idag:
Vitt linne + vit lång kjol + bikni under.'




Innan vi skulle gå så satt jag & annika och chillade lite på trappan utanför och väntade på alla andra.. sen kom dom :)




Innan vi satte oss på tunnelbanan så tänkte jag att det hade vart mumsigt med en Bagel på stranden så vi köpte helt enkelt en till mig.. Beställde en Bagel med Ham & Cheese..då frågar han om jag inte ska ha majonnäs på.. Wtf? Använder dom det istället för smör eller? Haha.. äcklig kombination! Amerikaner hahahha!
Jaja.. iallafall när jag sen hade beställt så väntade jag och fick det här: :O



En bagel PLUS banan & Sallad?.... haha!  De tyckte väl att jag såg ut att behöva äta...?


Jaa! Iallafall! Vi tog tunnelbanan in till manhattan först för att byta där till en annan subway som skulle ta oss hela vägen till Coney Island..jag somnade lite i vagnen på tunnelbanan för det var "så långt" (24 stationer) hehe.. men det var mysigt..

Iallafall sen kom vi fram.


När vi kom fram till Coney Island så var det en väldigt fin tunnelbana för en gångs skull! :)


Vi kom till hela "stället" och det kändes som man gick i någon holleywood film! .. Såg ut som alla hus stod där för att bli filmade i någon tivoli scen i någon film.. Asballt var det :)
Här kommer några bilder på hus :)







Allting var så fint och gulligt och väldigt ballt! Titta bara på den här glassbilen :D







Det fanns uteservering på stranden :D



Sen kom vi fram till strand-delen av coney island.. SÅÅÅÅÅÅÅÅ FINT! så.. omg.. kändes som man var utomlands.. eller haahhaha! Som att man var typ i spanien eller grekland! För det var MINST lika varmt som det är där.. shit alltså..



"Avenyn" var jättelång.. :)



Så jäkla söta byggnader!!! :) Precis som tivoli på tv :D









Här kommer massa bilder på tivolit + stranden :).. Det var riktigt nice att ha en asbra strand på ena sidan och på andra sidan så var massa mat och dryck affärer + tivoli :)


















Sen såg jag drakflygning på stranden.. bilden är väl inte den bästa men ni får se ändå :)













Supersöt Sweet Shop! :D
































den här bilden är främst till hasse & klas.. haha minns ni mitt fisk spel?! med magnet fiskespö? hahah ååå det här är sånt fast med större fiskar ... wiiie!











































I den här karusellen låg man ner.. wtf ? ;D



Fin teapot karusell :D















SHOOT THE FREAK.
hehe.. Peter berättade för oss att förr stod det folk där och blev skjuta av typ pajer eller vatten... Mest "freaks" alltså utvecklingsstörda eller folk med annorlunda utseende..Lite sjukt..

Har typ 30 bilder kvar att ladda upp :) hehe.. redan laddat upp 50 st.. Men ENJOY, här kommer alla badbilder..  :)
Ja just det ja.. hihi, jag badade i havet idag! satan vad vattnet drog i en mycket men det var SÅÅÅ Skönt! säkert 27 grader i vattnet.. Super salt också haha...















Söta baby ! :)  <3



Jag och Peter skulle doppa fötterna och det slutade med att jag badade ;D
Tror jag pekar på en fin sten eller något .. ;D
Tim fotade alla badbilder :D

Tusan..nu dog kameran...
Får bli en del 2 sen :)


Kommentarer
Postat av: mum

Rita är helt ok,vi plockade typ ca:5L var. Hennes syster Tuula var också med vi pratade inte så mycke plockade så mycke som det var möjligt, vet ju inte när det blir nästa gång!! Vi var mellan Järpstorp o Habo.

LEENA KLARADE UPPKÖRNINGEN JIPPI FLERA GÅNGER OM.

2010-08-06 @ 18:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0