28/7 2010 - Dag 2 i New York - Min födelsedag!

Jag vaknade första gången klockan 06.00 (SKRIVER NU I NEW YORK TID ;)) och fattade inte hur fan jag kunde göra det. Tvingade mig att somna om och vaknade sen klockan åtta. Dagen innan hade Annika & Peter sagt att eftersom det är min födelsedag så får alla göra det jag ville. Jag ville se times square!

Tims mamma hade köpt bagels. Sånna där bröd du vet mamma? Som alla poliser äter i alla usafilmer? haha.. jaja..
Jag har alltid tänkt att "fan vad dom alltid ska hålla på med dom där jävla bagelsarna!"
Men.. DOM VAR INTE överskattade. Fyjävlar vad gott det var! Jag brukar inte ens äta på morgonen men jag smällde i mig en halv sån med massa pålägg. MUMS!





Såhär såg jag ut denna varma, underbara födelsedag!


Just det.. Hotellet låg i norra delen, preciiiis bredvid Central Park! Har kryssat i det på kartan:





(Btw. Min kamera har bara EN batteri-plupp kvar. Så kanske dör. Då får jag visa alla bilder i morgon. men skriver iallafall allting idag! :D)


Klockan halvtio till tolv så gick vi runt lite i Central Park, såg en suuuupersöt Ekorre och en fin, blåfjädrad fågel.
Det var riktigt nice att gå runt där trots den extrema värmen (34 grader även nu. Men varmare än i Sverige ändå p.g.a kvavt från alla avgaser..), vi hade handlat massa dricka med så det var riktigt skönt att gå runt där och titta.
Ursäkta för att det är så många ekorrebilder. Men dom är ju så ootroligt söta!










































Klockan 12 kom vi tillbaks för att gå på toa och tvätta av oss svetten.. Men dock så blev vi nästan allihopa trötta så vi bestämde oss för att sova vilket passade perfekt för då kunde vi sen gå i alla butiker i Times Square utan att tröttna!
Klockan 15 vaknade vi och gick iväg.
Innan jag somnade så tänkte jag på pappas fina stundenttal till mig. Blev alldeles gråtfärdig och superglad.. Saknade nog min familj lite mer än vanligt..
Sen tänkte jag även på hur otroligt jävla tacksam jag är för att jag fick hänga med hit. Herregud. Det är helt sjukt egentligen. Så himmla skönt att få uppleva något så ballt och fint innan man ska genomgå något svårt...
Tack. kan inte tacka familjen Kammer/Karlsson tillräckligt.. vet inte ens hur jag ska uttrycka min tacksamhet till dom.. Funderar på det varje kväll innan jag somnar men kan inte hitta något tillräckligt bra vis att tacka på...
Får helt enkelt bara säga det.. och vara riktigt uppriktig.

Förresten, MAMMA: Fråga Klas om det är något annat han vill ha än dungeons & dragons. Jag vill veta! han får maila mig eller skriva på facebook eller här på bloggen.






Klockan 15 till 20 så var vi på times square. Först gick vi till Broadway biten där vi bor för att ta tunnelbanan till Times.
Vi kom fram ungefär 16.00 och gick upp ur tunnelbanan och hamnade i tyg-distriktet. Annika blev galet glad! men hon sa att idag ska vi inte in i tygaffärerna för det var min födelsedag :)

Tunnelbaneförbindelserna var förresten helt otroliga dom också! Enorma och.. waow!
Förresten. Sa ju att allt var precis som på tv.. att allting stämmer.. Ångrar mig. Ibland luktar det inte som man tänker sig på film i den här staden ;)

Det var fortfarande otroligt varmt men så fort man kom in i affärer var det riktigt bra AC.
Min solfjäder har jag använt flitigt varje dag här kan jag säga!












Times Square var riktigt superstort och superballt! Vi gick inte ens igenom halva men jävlar . Allting var typ super storlek också . .Alla reklamskyltar, alla.. ALLT . Shit alltså!haha..
Gick bl.a. in i en Hello Kitty affär, Quicksilver affär, Toys R us och Forever 21.














Den här bilden på den här gubben tillägnar jag min pappa! Så mamma, om pappa inte tittar redan så måste du hämta honom nu och visa honom! haha





Toys R us. SVINSTORT. tre våningar.. dom har placerat ett parisehjul I BUTIKEN!!


Forever 21 affären. Kändes som att komma in i en helt ny atmosfär! Luften var asbra, alllting var så himmla fint och classy! Ac & musik på högsta tempo. Naajs!
Trots att affären kändes svindyr så var det inte alls så :)




Haha! jag var jävligt glad tydligen :D Och ful :S usch vilken hemsk bild.'








(jag har förresten videos med. Men laddar inte upp dom nu. Det får bli ett eget inlägg med massor av olika videos :D!)

Klockan 18 blev vi hungriga och jag bestämde att det skulle vara kinamat idag så vi gick till Johns Shanghai!
Sviiiiiiiiingod mat, SVINBRA SERVIC och.. vet inte om det var dyrt eller billigt.. men förmodligen.. som att äta ute i sverige kanske`?? ingen aning faktiskt. Men jävlar vad nice!










Vi handlade på forever 21 och på ett gatustånd.. Totalt gick det på 65,9 dollar vilket är ungefär 461 kronor.
Dock köpte jag bara för 8,21 dollar vilket är ungefär 58 kronor.
Annika köpte en uuunderbar tavla till mig som minne och födelsedagspresent.. Sen fick jag lite saker på forever 21 också :)
Det jag köpte var en hemlig sak till mamma (som inte är på bild såklart..) och lite andra småsaker :)
Skriver upp dagens shopping som var till mig. Annika handlade lite till sig med som jag inte har koll på riktigt vad det var. Killarna var riktigt tålmodiga med oss. vi var i forever 21 butiken i säkert 1,5 timmar.
2 par strumpor, 2 par ringar, paraply, överraskning till mamma, 1 håraccesoar, 1 tavla.











Jag har kvar 581,79 dollar vilket är ungefär 4073 kronor. Nice!
Detta ger mig en "budget" som gör att jag kan slösa ungefär 41 dollar per dag som är kvar! NICE I TELL YOU!

Efter maten så åkte vi hem och duschade sen somnade. uuuuuunderbar födelsedag!
Vi ska till Times Square en gång till minst  eftersom jag mycket gärna vill se allting när det är mörkt plus att vi inte ens gick igenom halva ;)



Nu är klockan ungefär halvsex hos er.. det betyer att klockan är typ halv tolv här.. jag borde nog sova ;P


Dag TRE är ju denna dagen som är just nu..Men hinner inte skriva om det eftersom kameran håller på att dö.
dessutom har jag ett litet extrainlägg till min bror med väskor och ryggsäckar som han ska kolla på.. Men eftersom han är på emmabodafestivalen nu så behöver jag inte stressa med det :)


Hoppas allt här skönt där hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Millan! Hoppas ni har en härlig resa! Grattis på födelsedagen i efterskott! Sköt om dig! Kram

2010-07-30 @ 07:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0