30/7 2010 - 4e dagen i New York.

Idag blev det bara 28 bilder! Anledningen är att vi spenderade nästan hela dagen i samma affär!
Idag hade vi planerat in Century 21 och Chinatown. Det blev bara century 21! Hihi!

Vi var vid finansdistriktet i Manhattan och det var precis vid Ground Zero (där twintowers stod innan) så det var lite ballt att se..

























Det var verkligen en meeegabutik! Var som HM med massa massa olika kläder men sen hade dom även massa massa skor! Plus en våning med badsaker/finporslin/leksaker osv.. Såå det var som ett Hm + ett Ikea + skoaffär!
Det var helt sjukt stort.. och sååååå mycket grejer det fanns! herreguuuuuuuud!














Vi gick härifrån lägenheten klockan 12 och vid klockan 13 kom vi in i butiken. Tre och en halv timme senare, klockan halv fem, då kom vi ut. haha.... Vi hade shoppat sönder! Mest jag.. Och Tim, fast det var hans mamma som handlade åt honom för han ville inte men hon var envis hahah..









Sååååå... Vi kom hem typ halv 6 och då hade jag as ont i fötterna. Låg utslagen i sängen sen började jag fotografera allt jag handlade...
Idag shoppade jag för 332 $ totalt. Det är ungefär 2500kronor.
Vad får man i Sverige för 2500 kronor i kläder och skor??? Inte mycket.. Iallafall inte såhär mycket:





DOCK ska jag vara ärlig. Tim betalade en sak till mig för 50 dollar. Jag hade inte köpt den annars.
Sen var annika så himmla underbar och betalade 140 dollar också.. Bara för.. vet inte.. haha hon ville ge mig det för att hon vet att jag har så lite pengar...
Så det gör att jag betalade ungefär 140 dollar själv med.. Det är ungefär en tusenlapp i svenska kronor.
Jag betalade allt i affären och sen gav dem mig pengar. Här är allt jag handlade:

Vad fick jag idag för 2500 kronor?? (har skrivit efteråt vad jag tror det kostar i sverige när det är billigt)
* Fyra BHar (500)
* Sju trosor (ca 100)
* Sju par strumpor (100)
* En buister (300)
* Sju tröjor (600)
* Ett par converse (700)
* Tre byxor (700)
* Fyra hemliga tröjor (350)

Om jag gör en snabb överslagsräkning på det i sverige så borde det bli över tretusen kronor och då har jag räknat med billiga summor. T.ex. sju tröjor kostar inte 600 kronor i sverige.. men still! Om man går till billigt ställe så kanske...

Dock köpte Annika ett par till converse till mig som jag inte skrivit med eftersom jag inte betalade dom.
Har såklart bilder & priser på allt jag handlade! Här kommer dom:
(När jag har omvandlat dollar till kronor så har jag multiplicerat med 7,5. Antar en dollar är 7,5 kronor ungefär)

4 BHar - 18,245$ är ungefär 134 kronor. Man får inte ens EN BH för det på HM.


7 par trosor - 24,81$ är ungefär 174kronor(mer än vad jag räknade med. Men då är det inte Hello Kitty trosor som jag beräknade i Svenska kronor ;))


7 par strumpor - 12,06$ är ungefär 91kronor (Ungefär samma pris som i Sverige. Dock är det Calvin Klein strumpor så blir väl dyrare. Men det var det enda flerpacket jag hittade)
Buister 50$ - 375kronor (Känt märke blir dyrare än HM som jag tänkte mig när jag räknade Svenska kronor)


2 par Converse All Star - 72,94$ är ungefär 547 kronor. Det gör att ETT par kostade ungefär 275 kronor . Det är sjukt mycket billigare än i Sverige. Detta var förresten de enda två skorna i hela butiken i min storlek. Sån tur att dom var fina då! haha!


3 par byxor (varav två jeans) - 47,95$ är ungefär 360 kronor. Detta är också sjukt mycket billigare än i Sverige speciellt när det gäller jeans!


7 tröjor - 76,79$ är ungefär 576 kronor. Även detta är mycket billigare än i Sverige!



Nu är klockan snart 20.00 här och vi ska ut och käka! MUMMA!

Ska fortsätta med mitt inlägg till Hasse & Leena sen, men först ska vi äta! Hejdå så länge!




Kommentarer
Postat av: mum

Vad du shoppar!i den här takten kommer dina pengar va slut första veckan,vi får hoppas att pappa vinner lite

i morgon så vi kanske kan spä på i din kassa haahaa.

Du kan göra alla korten i det lilla formatet mycke lättare å kolla på.Nu har ja sätt videon på lägenheten

va nais, hur blev det med åskvädret? nu ska ja ut o jaga kantareller har inte regnat något i dag(än så länge)puss o kram hörs imorgon.

2010-07-31 @ 11:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0