yogaövning

Hallojsan! tänkte först visa när jag stretchar, vilka övningar jag gör. men jag kom på att sånt finns ju fan överallt på nätet om hur man ska stretcha, så istället valde jag ut en lite avancerad yogaövning jag hittade en gång i en av mina yogaböcker som jag använde mig av när jag gjorde yoga hemma .. haha


Minns att jag hade med denna övningen på mina yogalektioner med (har haft två! jag var instruktör till min klass (två olika klasser)) haha... men förvånansvärt många (tjejer... haha. ) var ganska bra.. Killarna var...stela...


Vad man ska först testa sig fram med ( ett tips btw.. stretcha INNAN uppgiften.. fungerar enklare då..)
1. Sätta fötterna emot varandra
2. Dra fötterna nära en.
3. Trycka ner benen i marken (så mycket du kan. Försök inte för mycket för då kan du skada dig!)
4. Vicka på benen
Om ni ska försöka så försök saaakta.. ett steg i taget och försiktigt annars kan ni sträcka er och det gör jävligt ont..



Kommentarer
Postat av: Boris

Oj, ben! :P

Dåligt brusigt ljus gör att de ser värsta ludna och håriga ut i vissa vinklar på min jobbskärm. Typ preview-bilden innan man trycker på play. :P



Btw. Har gett upp och börjar kommenterar din blog, hinner bara glömma allt man tänkt säga innan man träffas ändå. :P Även fast jag föredrar att prata om saker IRL så förhindrar ju inte en kommentar här att man pratar sen också. :)

2011-04-07 @ 13:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0