Candy pluffs!

HEy you! Igår satt vi mest hemma.. eller ja, vi var bara hemma.. hoppade lite studsmatta, lagade mat (kyckling, ris och currysås), tittade på tv osv...
Vi tittade btw på heroes och mamma, jag ska fixa avsnitten till dig om du vill :) så du kan se dom.. hade glömt bort den serien totalt.. och igår när jag googlade lite så såg jag att jag hade sett ALLA avsnitt förrutom det sista.. wtf likosm... HAHA..



men aaja.. vi gjorde iaf munkar igår vid typ halv nio på kvällen.. Tips om ni vill ge er på det: Ha tålamod med att det går fel, ha tid på dig... seriöst.. vi var färdiga runt 01.. haha.. Dels gjorde vi degen (vanlig vetedeg), sen skulle den jäsa i 1h.. sen skulle man göra munkar av degen (alltså forma dom till ringar osv..) vilket inte var varken lätt eller snabbt gjort.. sen skulle man testa att fritera också.. vi använde en kastrull på spisen med olja i..
vi testade en, den blev asfin i färgen men inte riktigt klar.. sen testade vi två till, dom blev brända...
Sen såg vi också att dom sväller som fan i fritösen så då gjorde jag om alla ringar.. dom var tvunga att ha mycket större hål än man tänkte sig..
och seeeeeeen så skulle vi då sänka värmen.. tog ASLÅNG tid för oljan att svalna lite.. sen testade vi igen.. fortfarande för varm.. så vi väntade ännu mer för att den skulle svalna.. sen.. sen äääääntligen runt kvart i 12 så hade vi en bra värme och vi kunde göra alla perfekta.
Dom är suuuuuuuuuuuuuuuuuuuupergoda :D det blev såklart munkar till frukost.. blev en hel del munkar :D Två stora tallrikar med berg av munkar på.. hahaha :D men ja! nu har jag iaf testat att göra munkar också.. svingott!





Idag hoppas jag på att få träffa mina andra helsingborgsvänner.. vi skulle träffat dom igår, men då hade vi inget att hitta på .. sen när dom ringde och hade planer, då hade vi precis börjat baka...så det gick ju inte =(


öhm.. imorgon har jag vart här en vecka och då är det bara fem dagar kvar >.< tycker det är synd att det bara har vart en riktigt fin dag här men jag hoppar såklart på många fler.. fast igår kollade vi smhi och dom sa att igår, idag och imorgon kommer vara ganska kasst.. tyvärr! .. men vi har ju fortfarande lör-ons på oss :D jag vill nämligen bada i havet och se stranden.. men det känns rejält värdelöst utan fint väder ..
oooh! Imorgon får jag reda på om gabriel får lägenheten.. eller om han vill ha den.. han har ju första tjing.. så jag hopppppppppas... heh.
Vad gör jag på dagarna då? Oftast sitter jag i deras massiva vardagsrum i deras superstora soffa och kollar på tv.. ikväll är det t.ex. Liar liar på tv sex klockan 21, och igår var det 2fast2furios, men den såg vi inte eftersom vi bakade.. hehe.. nu ska jag dock läsa lite teori.. och borsta tänderna, håret, duscha.. you know the drill liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0