Flygande Jakob :D

Åååh! idag ska jag laga en av de godaste rätterna i vääärlden! (okej.. heh. en av de godaste rätterna jag har ätit;)) Flygande jakob! :D ska strax iväg till affären för att handla lite grejer till det...
jag känner mig mycket bättre! halsen gör fortfarande ont som fan dock men mitt humör är great! pluuus att jag är helt speedad på kaffe right now.. jag önskar att jag hade bortförklaringen "jag somnade" till att jag inte skrev här.. men det var inte så.. jag fastnade framför tvn med en kopp kaffe.. och nu är jag pepp och pigg! :D




Innan jag drar iväg till affären så tänkte jag bara berätta vad jag gjorde på sjukhuset i 3.5h.. eller egentligen vad jag har gjort heeela dagen .. haha..


Lite innan klockan 07 i morse så smsade pappa mig från jobbet "macdonalds till frukost?"
jag blev glad och skrev "asnice!" sen somnade jag om...
Fem i åtta kom pappa hem och även hasse från leena.. dom började babbla as högt sen ropade dom på mig så jag också skulle gå upp.. pappa skulle nämligen skjutsa mig till sjukhuset, men såklart mcdonalds först :D

Så... vid kvart över åtta typ så åkte vi iväg till mcdonalds och käkade.. skitgott men fan vad min hals gjorde ont,, sen fick jag såklart som vanligt ont i magen.. haha... men jaja...

Pappa släppte mig på sjukhuset kvart i nio...
Klockan 09 var jag på EKG-mottagningen och tog ett ekgtest som tog kanske 2 minuter.. sen hade jag min ultraljudstid först klockan 9.30.. så jag väntade på det...
Anmälde mig på en annan mottagning först (systemet är så...)
sen gjorde jag ultraljud (somnade under tiden, haha <3 mysigt att höra på "wooosh wooosh " ljudet ur datorn när hjärtat slår) och det tog ca 35 minuter... Sen även blodtryck i höger arm och ben (tar alltid i höger p.g.a. att jag opererat bort ett kärl i vänsterarmen..) och tar alltid i ben + arm för att mitt tryck är högre upp mot huvudet och lägre ner mot benen.. Idag låg trycket på 60.. sjuuuuuukt lågt, men det blir ju så när man tar blodtryckssänkande medicin :)
Dock är det som vanligt helt galet svårt att höra min puls... vi använde en dopplermaskin (typ högtalare...) och det tog ändå typ 15 minuter.. hahah..)
sen väntade jag i 30 minuter för att träffa hjärtläkaren...

Vad fick jag för resultat då?
"Klart tydlig bättring av pumförmågan!"
FUCKING AWESOME :D ååååh .. jag blev så lättad.. och så glad. min läkare såg också så himmla nöjd och glad ut.. sjukt bra...
usch.. jag är så lättad! .. det har vart så mycket negativa nyheter hela tiden nu jättelänge... och sen äntligen kommer något bra! åååh vad skönt!
Dock fick jag även reda på att jag hade halsfluss, men det känns som en piss i havet i jämförelse med de bra nyheterna.. :)
Fick nya recept och även penicillin för halsflussen.. Han tyckte att jag skulle göra ett svalgprov också samt blodprov.. så då gick jag till 4e mottagningen för dagen.. Svalgprovet gick bra, kändes sjukt obehagligt att ha en stor tops tryckt mot kulan i halsen och man började hosta och fräsa, men jaja... har vart med om värre ;)

Vidare till femte stället för blodprov... har förmodligen redan skrivit om hur sjukt svårstucken jag är... det är typ omöjligt att hitta ett kärl, och när de gör det så brukar blodflödet alltid stanna mitt i provtagnigen.. -.-
så... dom stack mig fyra gånger idag, innan de faktiskt hade fått de två små blodproven.. haha.. stört..





vidare till apoteket för att ta ut penicillin och sen åkte jag hem :)
Hemma så käkade jag mina piller, snackade med hasse och pappa, planerade middagen och tittade på tv samt drack kaffe.. har vart en helt UNDERBAR DAG bara för att all min oro släppte... ååååh! <3 fyfan vad SKÖNT!

Nu ska jag handla mat och sen fixa med det :) mamma är hembjuden hit med så det blir nog mysigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0