Betyg, J-tal och meritpoäng

Eh. Jag letar utbildningar, som jag gjort hela dagen. Har hittat några intressanta. Men fortfarande alltid något som stör mig ..t.ex. är de flesta bara tre år-.-
Aja iallafall.. Letade fram mina betygspapper.. Inte dom äkta, utan en kopia.. De äkta med stämpel och allt är nerpackade i någon flyttlåda..
Jag läste 2800poäng istället för 2500.. Tog bort 200 poäng ur linjen tror jag också att jag gjorde.. Vet iallafall att jag tog bort franska steg fyra på 100poäng. Fyfan.

men ah iaf..Jag har tre st kurser med G i betyg som ger 350poäng.
Sen har jag 850 MVG poäng (11kurser) och resten (1600poäng->18 kurser) VGpoäng.
Det låter som det är ganska bra. Men seriöst så blir det inte så jävla mycket i Jtal/snitt ändå... får typ 16 eller något sånt där.. sen har vi ju meriter nu för tiden med (men dom ska väl ta bort det igen??) då jag kommer upp i 18,5 men .. wtf?! 16 låter typ.. Sjukt.. lite? o.0

16 är väl typ alla vg? eller 15 ? o.0 ahhh skitsamma låter iaf väldigt lite om man tänker att 20 är max. Fast nu är det ju 22.5. aja skitsamma jag tänkte bara lite för mycket. 16 låter så lite när man ser hur fint mitt betygspapper ser ut =(
Nu har jag inte riktigt räknat ihop exakt vad mitt jtal är, men jag har för mig att det låg på 16 komma något...Det låter...lite om man bara har 3kurser med g i.. aja ska sluta analysera sånt nu, ska fortsätta leta utbildningar :)

Bild från google.
Leo är duktig ;D Fast han inte ens läste ett helt betyg (2500p) o.0

Kommentarer
Postat av: Ahlen

Meriter ska inte bort. Däremot ska det vara färre saker som ska ge meritpoäng ifall det eventuella förslaget går igenom (stora rubriker innebär inte att något är beslutat liksom), har för mig att det i princip bara ska vara matematik och språk.

2011-03-29 @ 19:27:16
URL: http://ahlendenriktige.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0