Kyckling i lergryta!

Idag ska vi äta en av mina favoriträtter :) Jag vet inte riktigt exakt hur man gör.. men man har iaf en hel kyckling, massa kryddor, lök, vitlök, morötter, buljonger, lite vatten osv... sen "kokar" det ish.. det steks ..eller alltså.. det ligger lite vatten i botten på lergrytan och det dunstar ju allt eftersom så det steks iaf tillslut.. men tar ett tag att tillaga.. vi börjar väl vid 4 I guess.. Till detta har man kokt potatis, gélé och sås. även inlagd gurka går bra :)

jag är inte så hungrig just nu men jäääävligt sugen :) miwh! det suger ju kanske lite eftersom jag ska käka donken ikväll men det får väl bli mindre donken och mer hemmalagad mat, känns nyttigare.. även om det förmodligen kanske inte är det.. men ah!


Googlebild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0