Resultatet

Det här blev de yrken som passar mig utefter några svar på vad jag gillar..

   Läraryrken 
   Specialpedagog 
   Församlingspedagog 
   Cirkelledare 
   Kurator 
   Psykiatrisjuksköterska 
   Gymnasielärare i allmänna ämnen 
   Modersmålslärare 
   Psykolog 
   Familjerådgivare 
   Socialsekreterare 
   Frivårdsinspektör 
   Dietist 
   Biståndsbedömare 
   Föreningskonsulent 
   Hotellreceptionist 
   Studie- och yrkesvägledare 
   Präst och pastor 
   Konsumentvägledare 
   Behandlingsassistent 
   Ombudsman 
   Trafiklärare 
   Inkassohandläggare 
   Juristyrken 
   Musiklärare 


Efter att jag svarat på inte bara vad jag gillar,utan vad jag faktiskt också är bra på .. Så blev resultatet detta

  Frivårdsinspektör   
  Läraryrken   
  Församlingspedagog   
  Cirkelledare   
  Kurator   
  Psykiatrisjuksköterska   
  Psykolog   
  Familjerådgivare   
  Dietist   
  Föreningskonsulent   
  Studie- och yrkesvägledare   
  Präst och pastor   
  Konsumentvägledare   
  Ombudsman   
  Inkassohandläggare   
  Specialpedagog   
  Gymnasielärare i allmänna ämnen   
  Modersmålslärare   
  Socialsekreterare   
  Biståndsbedömare   
  Hotellreceptionist   
  Behandlingsassistent   
  Trafiklärare   
  Juristyrken   
  Musiklärare




De flesta av dessa yrken kräver socionomutbildning. Vilket är fett nice eftersom jag funderar så mycket på det. MEN JAG har fett problem med en sak. Det är bara 3.5 år. vill läsa 5 år, då jag känner att det är mer säkert att jag får ett jobb då.. wtf. jag har issues.. nu ska jag forstätta leta efter min framtid ;)





Och skratta inte åt att präst, försmalingspedagog och sånt trams passar mig =(

Kommentarer
Postat av: Merima

har de inte förlängt utbildningen till 4 år? antingen det eller så ska de göra det. och jag förstår din tankegång med att du vill ha något rejält på fem år, men det blir svårt med socionomutbildningen då den är så sjukt bred. du kan ju forska vidare inom socialt arbete, om det är det du syftar på. och det finns ju andra utbildningar i anslutning till det, det är inte så att du går 3,5/4 år och sedan är färdig. det blir man aldrig. jag ska t.ex. gå någon kurs (som inte har med skolan att göra) hos en familjekurator, det finns en steg 1-utbildning om man vill bli psykoterapeut och då lovar jag dig att man är nöjd med längden på socionomutbildningen. bara så att du vet!

2011-03-28 @ 16:20:13
Postat av: Elena

hahahahah innan ja såg den kommentaren om att inte skratta åt präst osv så tänkte jag reta dig för det (A)... du passar ju perfekt som präst du som är så troende, drömyrket är hittat sluta noja nu !!!:O :O

2011-03-28 @ 18:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0