Murp - what is that? o.0

Ny dag, nya blogginlägg? ;D
Jag ska strax hoppa i sängs..
Tänkte bara förklara för er ett ord som jag använder nu för tiden.. Tror jag har skrivit det i bloggen några gånger utan att tänka mig för...
ordet Murp.
Vad är då murp?
Tänk såhär.. Finns det något svenskt ord för "makes no sence"?
Och Mr.smartass Ahlen vet ju säkert redan att det finns ett ord... typ Semantik fel. men. Nej. Man använder inte det. Murp låter bättre och fungerar jättebra.
Sååå. Nästa gång ni inte vill blanda in engelska mitt i er fina svenska då ni ska säga "make no sence" så säg murp. det låter fint och passar perfekt!



Meningar detta går att appliceras i är t.ex.
"men det där murpar"
"men du murpar"
"murp"

Use it mothafackas!
Jag promotar ordet för det är faktiskt riktigt användbart! :D


FÖRÖVRIGT får jag INTE GLÖMMA att skriva upp
FEMTE I FJÄRDE!!!! JOBBMÖTE AMA - SYON!!! 14.00
Så detta får stå här tills jag skriver upp det på kylskåpslappen imon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0