Vad jag verkligen VILL göra med mitt liv..

jadu.. förr ville jag verkligen bli läkare för att hjälpa folk på det viset, sen ville jag bli psykolog för at hjälpa folk på det viset, sen ville jag bli "röda korset" människa för att hjälpa folk sådär(utomlandsgrejer!)...
men läkare gick inte för betygen.. psykolog för jag var rädd att bli störd själv.. röda korstet grejer gick inte just för att det är utomlands .. jag hade dött av värmen ..

Jag lyssnade på Adams song idag med blink. Jag ville bara gråta... Men det kunde jag inte.. men jag blev så ledsen.. jag insåg att folk har så jävla low selfesteem ibland så det är fan galet.... jag tycker att alla ska tänka på det fina hos sig själva. Det FINNS underbara saker med VARENDA jävla människa. det är bara så att folk kanske inte söker lika noga igenom som t.ex. jag gör...
Förstår ni hur många människor ni har passerat utan att lära er ett dugg om dem?
Tänk så många fina det har bara vandrat förbi.... det är GALET!

Även om jag är en ganska människohatande varelse (för de flesta är idioter i majoriteten imo..) så måste man verkligen komma ihåg att se det FINA hos människor. Always look on the bright side liksom.. Om majoriteten av en människa är kass så är det kanske så, men se fanimej till att kolla igenom personen ordentligt :).. OCH FRAMFÖRALLT: titta igenom er själva....
Är ni så jävla bra? JA JAG HOPPAS DET! jag hoppas ni känner att "fyfan vad bra jag är " när ni söker igenom er själva.. Om ni inte känner det.. utan ni känner att ni tyvärr är precis en av de vanliga idioterna.. WELL THEN .. Be the change u want to see in the world....! á la ghandistyle..



Jo iaf. Det jag tänkte säga. jag vill hjälpa folk att se sig själva som starka snygga och mmmmh!! :) för det är så jäääävla viktigt här i livet.. Speciellt för tjejer tror jag (ajag har inte vart kille så vet ju inte hur dom har det.. 8-)).. för tjejer kommer det press ööööverallt. Även om man inte tänker på det som en synlig sak så finns det överallt.. ta t.ex. alla reklamer om hur man ska se ut eller bete sig.. alla småkommentarer som folk slänger ur sig som det vore normalt... och man kanske bara inser att "jävlar i mig.. jag är inte som det förväntas"
men guess what? Det är fan inte en jävel på jorden... :)


Tänk på eran idol förresten.. varför ser ni upp till personen?.. vill ni ha de attributen så... följ ? :)
Och om ni inte vill förändras, fast ni fortfarande tycker att ni suger.. SÅ sök dom fina sidorna som sagt ..






sen tycker jag att all the girls ska dra på "just the way you are"med bruno mars.. för det lyssnar jag på just nu :)




Så ja. det jag verkligen vill med mitt liv.. det är att hjälpa.. alla.. inte bara "folk med låg självkänsla".. utan ... folk med handikapp, folk med ekonomiska problem, folk med familjeproblem, folk med psykologiska problem, folk som helt enkelt behöver eller vill ha hjälp på olika vis..

Har ni något som stör er så bara drop it.. eller arbeta ut det på något sätt.. bara låt det inte äta på dig :) Med dessa ord slutar jag nog blogga idag.. fast jag lär vara uppe ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Merima

"Så ja. det jag verkligen vill med mitt liv.. det är att hjälpa.. alla.. inte bara "folk med låg självkänsla".. utan ... folk med handikapp, folk med ekonomiska problem, folk med familjeproblem, folk med psykologiska problem, folk som helt enkelt behöver eller vill ha hjälp på olika vis.."



då ska du ju definitivt bli socionom, du sammanfattade precis hela yrket.



de rosa schampona finns på ica maxi! ska finnas i alla fall, nu har jag inte varit i jkpg på ett tag så jag vet inte om de finns kvar. annars borde kicks också ha dem.

2011-05-27 @ 07:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0