....min egna lilla familj :|

jag var ute med donna innan runt halv fem.. sen så tänkte jag att "hihi pappa kommer bli så glad över att jag har skaffat en liten vovve, undra varför han blir så glad egentligen" så tänkte jag att det var för hon är så söt, sen tänkte jag.. nej.. han har inte ens sett henne.. Det måste vara p.g.a vuxenpoängen.



Då först insåg jag att. Hallå. Det här är min lilla familj. Jag och Donna liksom.. Jag har grymt jävla ansvar över ett litet liv. Omigosh! .. och hon glädjer mig precis lika mycket som en familjemedlem.. haha det är så mysigt! :D
Jag har blivit vuxen, jag har verkligen tagit och köpt en egen hund (oj, nej, inte köpt. Men jag har en egen hund! wtf).. det är så.. himmla .. ansvarsfullt!  och jag gillar det:) hon verkar trivas och jag trivs med. its just awesome

Det där jag skrev för bara max 2 veckor sen om att "mitt liv börjar nu, det är inte "snart kommer min framtid" utan den är verkligen här nu"..  det blev bara så uppenbart helt plötsligt med ett litet liv att ta hand om och älska..

Nu är det väl vissa som tänker "Men duh. det är BARA EN HUND!" ja. visst, det är BARA en hund. Och hundar "behöver man inte ansvara för alls på samma sätt som människor", VISST så kan man tycka. Meeeeen sanningen är den att om hunden ska må bra och ha ett värdigt liv, då krävs det tamejfan stort engagemang och effort att lägga ner på det lilla livet..


Nu ska jag fortsätta plugga :) Vid 21 blir det tv och sen promenad och sussa.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0