Duktiga Camilla

Hehu! jag har pluggat länge nu, men för 1h sen ställde jag mig och lagade maten tills imon.. Pasta-kyckling-sallad.. :) och eftersom min kära mor uttryckte sån positivism emot att jag faktiskt lagar mat och inte latar mig och skiter i det, så ska hon få detta inlägg alldeles dedikerat till henne. Tack mamma för att du försökt lära mig laga mat :) Gäller iofs pappa också, men han har inte blivit så superstolt p.g.a matlagning, han är stolt för annat..



Jag köpte fjärilspasta (för det ser så mycket gulligare ut! :) ) och kokade den i saltat vatten i 14 min.
Samtidigt stekte jag kyckling (1,5 filéer) i smör och kryddade med salt, peppar och även litelitelite chilisås


Salladen gjorde jag bara genom att ta bort den dåliga sallade, choppa ner den i mindre bitar, tvätta med kallt vatten och sen krydda med salladskrydda.
Ser du den fiiiina fiiiina skålen, kära mor ? ;) haha.. vi har nämligen bråkat om den där jävla skålen asmycket och tillslut blev den miiiin :D



Hällde även lite majs i kyckling/pastasaken.. och imorgon lägger jag i salladen också, vill inte att den ska bli sunkig.. Sen så ska man sjääälvklart ha rhode islands sås till detta. annars blir det inte yummie ! =(

Och till efterrätt (ja du mor, tillochmed sånt gör jag ;)) blev det fruktsallad :D



jag hade köpt päron, äpple och banan.. men det var bara päron och äpple som fick plats :P så får väl göra en banan i ugnen med vaniljglass som jag älskar så mycket. Har btw snart ätit upp 2liter glass helt själv.. suck :P


Sen tar jag även med mig 0.5l cocacola och en termos kaffe (Y) nu kan jag ju iaf inte bli trött på provet, eller?.. Och samtidigt får jag inte glömma att faktiskt _GÖRA_ provet och inte bara äta HAHAHHAHA.. nene, det kommer inte hända, dont worry..


Uhm.. yepp.. Nu ska jag plugga 4h till och sen ska jag sova.. Oh just ja.. heh.man kanske kan undra vad jag har ätit idag eftersom all denna maten är tills imorgon?.. helt ärligt så tog jag en väääldigt liten portion broccoligratäng i morse, sen dess har jag bara ätit kakor och druckit cocacola =(.. så LITE kass med matlagningen är jag nog ändå mamma....
Men (!!) jag har såklart tjuvsmakat på allting nu när jag lagat mat, så jag är ändå mätt..haha.. typiskt mig..

Jaaaaaaaaaaaaaaaaag vill hitta på något med någon, NU! men istället får jag rikta all min yeiy-energi till läxorna.. "yippie.." HAHA. jaja, ha en fin dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0