Mumsigheter!

Igår var jag och min fina sambo ute i linköpings stad och letade efter nya roliga saker att laga mat med.. Vi köpte mest lyxigheter.. Men igår bestämde vi att vi ska sluta göra "jobbiga" maträtter (som jag tycker är kul, men inte wiktor) och gå tillbaks till som jag hade det när jag först bodde här. Typ kokt eller stekt korv med bröd. soppor. fiskpinnar och potatismos. ris+fläsk+wok.pasta á la Peter. mackaroner och falukorv. mackaroer och köttbullar... Inte så kul, men har han tröttnat så har han och då får man helt enkelt göra det bästa av situationen .. Tror han kanske kommer tröttna på den tråkiga maten men vi får se..

Men ja! här har ni lite bilder på det vi handlade :D Och på kvällen (Sista bilden) åt vi av det tihi!

I en thai-affär som heter Siam Shop hittade vi detta! :D En ångkokare för 69kr, några "pork-dumplings" som wiktor sa var goda (jag trodde honom inte, men guuuuuuuuud så jävla gott!! inte ens starkt!) och en Soya som var smaksatt till fucking perfektion och passade asbra till dumplingarna.. Sen även ett godis (Pocky) som bloggaren Foki ofta köper och rekommenderar, jag var ju tvungen att testa, älskar att testa nya matsaker men tyvärr var detta en rejäl besvikelse.. Som en salta pinne med choklad på.. Dessutom ingen jättegod choklad..



I Saluhallen i linköping hittade vi en tryffel-olja (fuck vad gott det var! Värsta explosionen av smaker i munnen!), en balsamico-glaze som jag också älskade, sen köpte vi 1hg Parmaskinka och ½ hg Fänkålskorv (som sagt, gillar att testa mat, och detta var också som sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingott. Jag ville bara äta mer och mer och mer!)
Sen köpte vi även 3 små marmelader, som wiktor ville ha till sin ost (som vi tänkte köpa i ostbutiken, men vi struntade i det sen eftersom vi ska iväg hela veckan..) . En marmelad var äpple+kanel, den valde jag.. och självklart var den också gudomligt jävla god. Sen gav han mig Fikonmarmeladen som han köpte (jag hatar fikon.. så jag trodde den skulle vara asäcklig.. Men NEJ ! Svingod :D) och efter det var det 4 röda frukter, också suuuuuuuuuupergod.
 


Wiktor skulle iväg till skolan sen (han började sent och jag slutade tidigt) och då passade jag på att kuta in på espressohouse och köpa Chai-latte-pulver. Typ bästa köpet ever. Redan druckit 4 koppar (och det blir inga små koppar, när man blandar som det står på paketet! haha.. ) sen igårkväll..
 


Igårkväll när vi mumsade i oss parmaskinkan och fänkålskorven, ibland doppade vi det i tryffeloljan så smakerna blev ännu mer intensiva och goda!
 


Btw så gav vi parmaskinka med tryffelolja till hunden. Jävla lyxhund haha! Hon gillade det som fan, men sen knorrade hennes mage den dagen så vi gav henne inte mer än en gång.. Men en gång parmaskinka för kr/hg och tryffelolja för 108kr är vä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0