Har äntligen investerat tid i att göra pulled pork!

Enda sen i sommras när jag var med wiktor och hans mor på Väla köpcentrum nere vid helsingborg så har jag vart sugen på detta. Wiktor smakade nämligen en "pulled pork burger" och det var så jäkla saftigt och sött fast smakfullt och.. gott! Så sjukt gott. och jag älskar ju mört kött som det blir av t.ex. stek eller långkok..
Igår vid 18 var vi klara med maten, vi började i förrgår kl 21 ;D
Man ska marinera den i 12h och sen låta den gå i ugnen i 8h.. Men det blev gott! dock lite starkare här, inte riktigt samma smak men fortfarande riktigt gott.
Tänkte lägga upp det receptet på middagshjälpen sen men just nu ska jag börja diska och fixa med försäkring till bilen och dessutom ringa adlibris och fråga vart mina böcker är^^

Känns som en fin bra dag idag, jag är så nöjd med vädret och mitt liv. Min finaste finaste pojk tar bra hand om mig och min underbara vovve är glad. Vårt hem fungerar verkligen och det känns fedt bra, och fedt läskigt för då kommer något inkrashande snart säkerligen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0