Ohmygod. CHIPS & DIPPA <3

Ahlen om Kommentarrrrrrrr:
Först och främst: Ta gärna bort min mailadress.

Sedan vet ju alla om riskerna med kärnkraft, men det skulle helt enkelt inte fungera att avveckla den i dagsläget. Det skulle som sagt bli dyrt att importera en majoritet av energin, och den energin skulle dessutom bli bra mycket smutsigare än den från kärnkraft. Är det något som har bidragit till att ödelägga områden är det kolkraftverket i exempelvis Polen.

Det i Oskarshamn är inte slutförvaringen, utan bara en tillfällig förvaring i väntan på att det ska vara tillräckligt lite radioaktivt för att kunna slutförvaras. Givetvis är inte urberget tillräckligt djupt överallt, men hur svårt kan det vara att välja ett ställe där det faktiskt är tillräckligt djupt?

Du menar de falska politikerna som redan stöder forskningsprojekt med fusion, energikällan som är långt mycket renare än kärnkraft och som till stora delar endast kräver havsvatten? Nej, de kämpar säkerligen enbart för kärnkraft...


Absolut Will do! :D
Märks du är känslig på det här ämnet ahlen haha !
Anyway FÖRST och främst. "de kämpar säkerligen enbart för kärnkraft " skrev du.. LÄSER Du ens vad jag säger? Inte ens sagt något likt det så när du kommer med argument som inte DISSAR saker Jag INTE ENS SAGt, då kan vi tala. :)

och nej ALLA vet inte om risker. Folk vet "okej det är farligt", de flesta vet inte vad det är för risker som kan hända. de vet bara "något farligt"



Över till nästa topic. Har någon smakat american dippen? Så jäkla god hahah kommer bli tjock efter operationen så som jag äter.. Har nu laddat upp med chips, dipp och morötter till kvällen ;D

Kommentarer
Postat av: Ahlen

Visst, du uttryckte dig inte exakt så, det kan jag hålla med om, men var inte din poäng att de inte skulle bry sig om förnyelsebara energikällor när de fått sin vilja om kärnkraften igenom (eftersom politiker är falska)? Det kunde lätt uppfattas så i alla fall (även om jag kanske överdrev lite), och då svarade jag att de trots allt verkar satsa rätt mycket på forskningsprojekt om förnyelsebara energikällor, så som fusion. Oavsett vilket så svarade du knappt på något av det andra jag skrev, utom det med riskerna (som jag väl får hålla med om var slarvigt skrivet av mig).



Sen är ämnet inte särskilt känsligt för mig, egentligen är jag inte så mycket för kärnkraft heller utan hade helst sett ett samhälle med så gott som bara förnyelsebar energi, men jag inser också att det inte är rimligt i dagsläget. Fram tills den tidpunkten vi kan täcka energibehovet med bara förnyelsebar energi så får vi tyvärr stå ut med kärnkraften, för vi måste ju få vår energi från någonting.

2010-08-26 @ 20:05:57
URL: http://ahlendenriktige.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0