Thoughts. Honesty & Niceness.

Här sitter jag.. Har precis disskuterat valet av hjärt klaff med Annika..
Började tänka på annat som jag ganska ofta tänker på...
Ibland får jag mig själv att verka naiv. Med det där att "man ska inte ljuga och man ska fan inte vara elak".. Men alltså. For real.

Varför ljuger ni? Och ja. ni ljuger.. säg inget annat.
Jag slutade ljuga när jag var typ 12. p.g.a en speciell sak.. Dock.. Ljög jag en gång när jag var 14 eller 15 minns jag.. Till en av mina bästa killkompisar.. Så jävla kasst mådde jag efter det.

Men handlar inte om att man mår dåligt när man ljuger..
Även "vita lögner" som folk skapar för att "annars blir dom sårade".
ELLER så är det såhär. Du kunde tänkt på det tidigare och inte gjort så? ELLER så är det också att folk är helt enkelt för jävla lata för att hamna i en konstig situation som dom inte klarar av.


Jag hamnar aldrig någonsin längre i konstiga situationer, för folk vet att jag är ärlig.
"ska vi va idag" "nej alltså faktiskt så pallar jag inte.."
SÅ JÄVLA SVÅRT?! nej.
Istället säger folk "nej. har mensverk"eller "nej ska till farmor".
Det här är bara löjliga småsaker att ljuga om. Eller hur?
Ja. "dåligt exempel" kanske ni tänker nu.
NEJ inte dåligt exempel. För om det nu är så litet och löjligt, varför gör ni det då? Just precis.


Men alltså.. jag vene.. Jag älskar när folk är ärliga mot mig.
Klarar inte av folk som ljuger. Inte ens om mina bästa vänner gör det..
Kan bestämma mig för att aldrig mer vara med dem bara för att de ljög.. Ja.. Jag vet ju inte längre om jag kan lita på dem?


Anyway. Tycker ni ska försöka, EN DAG I TAGET, att inte ljuga. Det är inte så svårt.
Sen en till sak.
När folk är elaka. SÄG TILL! Säg ifrån!
Det gör jag också alltid. En kille i min förra klass var lite smått efterbliven och folk retade honom. Jag blev så jävla förbannad varenda gång jag såg det. Sa alltid till.

Varför gör folk inte alltid så?

Sluta vara elaka. Var snälla. Hur svårt kan det vara? Och hur svårt kan det vara att verkligen vara ärliga??
Jag har svinmycket problem med det i början men när man väl har gjort det så är det lätt och definitivt mycket skönare att inte behöva hitta på massa historier.


Dock . Folk är även lata på en till sak. det är helt enkelt enklare att ljuga oftast.
Men . DET ÄR BARA om människorna ni ljuger för inte kan ta sanningen. Om alla var som jag så hade det aldrig blivit några konstiga situationer och hade inte vart svårare att säga sanningen.

Man får helt enkelt förstå att folk inte alltid orkar med en, att någon gör saker man inte gillar, att folk är som dom är helt enkelt.




Ne usch.. haha.. Kom och tänka på varför jag är så snäll.
Ärligheten är p.g.a. att jag blivit sårad så mycket av lögner.. Men snällheten..?
Jadu. Jag tror det är ,såklart, p.g.a mina föräldrars uppfostran.
Men MINST lika mycket p.g.a min bror. Han har alltid (när han var mindre iaf.. typ 12-15) sagt att man ska vara snäll.Ta hand om folk.  Han var min största idol. Eller är..fortfarande, fast han inte borde vara det mer ..hehe..


Han, som står mig nästan närmast av alla, han kan inte ens förstå hur jag kan vara så ärlig. Han själv skulle aldrig våga t.ex. säga till om något som störde honom (t.ex. någon är elak osv)..
Min pojkvän älskar min ärlighet. Han vet precis var han har mig. När jag är arg så är jag arg, inga konstiga tjejfasoner som alla tjejer håller på med "men gör det då" Så menar man GÖR DET FAN INTE FÖR DÅ FÅR DU INGET SEX PÅ FLERA VECKOR OCH JAG ÄR TJURIG I TVÅ MÅNADER.
haha.. nej.. så är jag inte.. :)


Jag tycker att folk ska vara helt ärliga. Eller jag tycker iaf dom ska vara det mot mig.. Alla kanske inte delar min känsla för ärlighet???
Men.. tänk då att OM alla var ärliga och SNÄLLA i kombination. Då hade man inte behövt höra alla elaka sanningar ;)
Man kan bara hålla käften isåfall tycker jag..


T.ex. om jag får en förfrågan av en vänninna "är den här tröjan snygg"
och den inte är snygg. Då är jag inte ELAK och säger "fyfan i helvete vad ful ."
Jag säger bara "nej det var inte riktigt min stil måste jag säga.. Och den passar dig inte lika bra som t.ex. den andra blåa du har hemma"
För det är ÄRLIGT och det är SANNING och det är INTE ELAKT.






Alltså. Nu saknar jag min bror. ;( Han verkligen uppskattar hur snäll jag är. Han vet verkligen vem jag truely är.
Han (som inte ens tror ett piss på sånt) säger att om det fanns en himmel dit alla Snälla människor kommer, så kommer jag dit först av alla.



Dessutom är jag inte bara allmänt snäll. Jag älskar att hjälpa folk.
Har vart fosterfamilj (syster för min del då eftersom jag är liten tjej haha) redan.
Har haft inneboenden hos mig länge p.g.a. familjeproblem
Har alltid alltid alltid ställt upp för folk som behöver det. ÄVEN om det är folk som själva har vart elaka. Jag hjälper och stödjer MER ÄN GÄRNA folk.. För alla behöver känna trygghet.
Jag hjälper med min ärlighet och snällhet.

Vill helt enkelt folk väl.
Dock vill jag såklart att vissa bara kan fara åt helvete också.. För jag älskar verkligen inte alla.
Men jag tycker att alla borde.. få mer än en chans. Även om jag ogillar någon så försöker jag alltid tänka på det som är bra hos personen...





Sitter just nu och äter en munk med jordgubbs klet på.. Mums. Nu ska jag gå och mysa med min boyfriend.
Tim köpte hem 6 munkar till oss :) hihi. nu har vi bara fyra kvar. HAHA wtf.





Bild från google.

Kommentarer
Postat av: mum

Det var djupa tankar,är du lite deppig?

Jag är förvånad att du har ork till så här långa förmaningar (till alla)som jag delar i rätt stor del,

men det är till folk man känner VÄL annars kan det bli konstiga situationer. Snäll ska man alltid försöka vara!!!!

2010-08-06 @ 19:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0